Pagina's

10 april 2020

in alle vroegte en corona teksten



Een kijkje op de markt vanmorgen. Ik deed mijn boodschappen in alle vroegte in de supermarkt, de markt is niet mijn ding. Ook niet nu het er een stuk rustiger is.....

Mijn interesse ging naar de kastanjebomen op de Brink. Ik zag laatst bij MizzD dat de kastanjebomen in het Rotterdamse al flink in blad en knop zaten. Het was me hier nog niet opgevallen, terwijl de Brink hier toch echt vol staat met paardenkastanjes. Het was me ontgaan, maar kijk eens hoe groen ze al zijn! Volgende week zal ik ze eens nader bestuderen. Kastanjebomen hebben een speciaal plekje in mijn hart, want ik had er één in mijn tuin.

Mijn oog viel deze week op corona teksten hier en daar. We blijven binnen, we houden afstand. En we laten zien dat we solidair zijn met zijn allen.

Hou vol!





12 opmerkingen:

  1. Het zijn stuk voor stuk mooie teksten! Ik vind het bijzonder hoe mensen op die manier een positieve boodschap de wereld in sturen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hé, zo'n vlag zag ik gisteren toevallig ook! ik weet niet waar die van zijn, maar ze zijn wél toepasselijk hè. Er zijn hier in de straat ook veel Feyenoordvlaggen uitgestoken.. dat slaat eigenlijk nergens op hehe.
    Ik denk soms weleens ik wilde dat ik een stoepkrijtje had.. dan schreef ik onder het uitlaten van de hond her en der eens wat over die anderhalve meter.. want op sommige plekken, de winkelstraten hier bijvoorbeeld, is dat nog vér te zoeken, dat mensen die afstand houden.
    En ja.. de kastanjebomen staan al mooi groen, ook daar in Deventer!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze vlag hing bij een B&B.
      Ik ging wat later even wat halen bij de H.ema..... man man man wat was het druk op straat in de stad! Marktdag, altijd druk, maar anderhalve meter ging maar net. Ik hou dus het dus voortaan weer bij heel vroeg.

      Verwijderen
    2. Lachen! m'n kruijtje is niet meer nodig.. zag net met het uitlaten van de hond, dat er op plekken waar vaak hangjongeren zich ophouden, met een sjabloon in het geel gewaarschuwd werd die anderhalve meter afstand te houden.. blijkbaar een initiatief van de gemeente! Nu nog een paar van die afdrukken op de winkelstraten..! ;-)

      Verwijderen
  3. De bomen zijn in een paar dagen echt een stuk groener geworden, dat viel me hier ook op.
    En fijn dat men elkaar op zo’n manier een beetje steunt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben gek op kastanjebomen. Gelukkig staat er eentje vlakbij ons huis. En paardenkastanjes ben ik gaan ontdekken in Den Haag. Daar zijn er veel. Ik ging bij mijn ouders op bezoek en mijn oog viel op deze stoere bomen. Prachtig zijn ze. Fijne Paasdagen, Judy.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja het gaat hard nu met het groen worden

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Er is zoveel moois te zien in deze rare periode. We kijken, denk ik, ook met meer aandacht nu het leven een lagere versnelling heeft. We houden vol!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Vooral Wake up ja. Ik heb vooral iets met de wilg, alles is zo prachtig fel groen nu!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gelukkig gaat de natuur nog steeds zijn gang en kunnen we genieten van bomen in de bloei. Hier nog helemaal geen fluitenkruid op de plekken waar het altijd staat. Jammer, een mooie bos had ik wel in huis willen hebben. En de boodschappen worden hier ook zoveel mogelijk op rustige tijdstippen gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Yes, deserted streets around the world, but nature goes on without us. Love the messages of hope, too:)

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.