Pagina's

27 april 2020

koningsdag 2020



De Brink vanmorgen vroeg. Uitgestorven. Alleen een patrouillerende politieauto en een paar honden met baasjes. Andere jaren is het hier tjokvol met kleedjes met spullen.
Ik ging eigenlijk ook hier naar toe om te kijken hoe het met de kastanjebomen is. In bloei. Mooi.




De kerktoren heeft twee vlaggen, je kunt ze bijna niet zien.




Toen ik naar boven keek in de Grote Overstraat, zag ik - behalve een prachtig gevel en luiken - ook ineens een paar beertjes.




Op de terugweg zag ik dit aanplakbiljet. Tja, zo is het. We delen vandaag van een afstandje.
Fijne Koningsdag!


10 opmerkingen:

  1. Da's waar.. je kunt wel alleen gelukkig zijn, maar het is zoveel leuker als je het kunt delen met iemand hè!
    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik herinner me 2 jaar geleden toen ik door verschillende dorpen slenterde. Dat mis ik wel dus vier ik het Koningsdag op mn blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De stad komt wel mooi tot zijn recht zo in die stilte. En een bloeiende kastanjeboom is wel een cadeautje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is het toch een mooie stad om zo rond te dwalen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een mooi impressie van Koningsdag 2020. En volgens mij was de saamhorigheid er inderdaad best.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. A belated Happy King's Day, Judy! This will be one to remember...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Deventer is een hele mooie stad. Het zal wel vreemd zijn die stilte overal.

    Ik wil nog even reageren op jouw reactie bij mij.
    Fuck de Corona schreef ik maar ik bedoelde dat voor heel even die dag dat stiefdochter, haar partner en zoon en vriendin kwamen.
    Iedereen ontsmette eerst hun handen, daarna ook, we hielden afstand, mijn man kon niet eens zijn kind omhelzen bij dat grote nieuws.
    en blij dat we waren.
    Mijn broer en schoonzus zijn heel ziek geweest van de Corona en echt ik onderschat het niet, ben af en toe erg bang.

    Ik snap je boosheid als mensen zeggen fuck de Corona want je moet niet alleen voorzichtig zijn voor jezelf maar je hebt ook verantwoordelijkheid naar anderen.
    Zo een I.kea uitje snap ik dan totaal niet vanwege de drukte daar.
    maar ik ga ook regelmatig de deur even uit, waar het rustig is.
    Ik hoop dat ik je beetje gerustgesteld hebt.
    Mensen die echt maling aan de ziekte hebben wil ik niet eens contact mee, ook niet via mail of telefoon.

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.