Pagina's

08 april 2020

licht en schaduw



Allereerst: bedankt allemaal voor jullie lieve verjaardagswensen. Een reuze-hart voor jullie! Ik vond het een moeilijke dag maar door alle lieve reacties op blog en facebook, en ook telefoontjes en appjes, heb ik me helemaal in het zonnetje gevoeld! ❤️.....

Ik droomde een paar nachten geleden. Ik zat in een donkere kamer, tv te kijken of zoiets. En mijn moeder, al lang overleden, kwam binnen en zei: Waarom ga je in het donker zitten? Ik werd wakker midden in de nacht. En ik dacht: inderdaad, waarom ga ik in het donker zitten? Het is mijn eigen keuze, ik kan ook in het licht gaan staan!

Het is zo symbolisch ook voor deze tijd. Waar kies je voor: licht of donker?

Op één van mijn vroege wandelingen werd ik getroffen door spelingen van het licht. Prachtig lijnenspel. Lange schaduwen door het vroege uur. Pas nu ik kijk naar de foto's die ik een paar dagen geleden maakte, vallen de puzzelstukjes op zijn plek. Ik was onbewust op mijn wandeling al bezig met het thema licht-donker.

Ik wens iedereen veel licht toe!








17 opmerkingen:

  1. Dat is wel een heel symbolische mooie droom! Je woont mooi als je zulke foto's vanuit je huis kan maken, in mijn dorp lukt dat niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi geschreven en zo verhelderend in meerdere opzichten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deventer is zeker een mooie stad.
    Ben er verschillende keren geweest.
    Ja zo simpel kan het leven zijn; wat kies je donker of licht.
    Zo makkelijk is het niet voor iedereen maar je kan het altijd proberen toch om meer in het licht te gaan zitten.
    Mooie foto's

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is zeker niet altijd makkelijk maar er zit ook een element van keuze in.

      Verwijderen
  4. Reacties
    1. Ik denk het ook, Bertie. Ook al kon ze zelf ook niet altijd het licht zien.

      Verwijderen
  5. Ik kies liever voor licht, maar ik voel me soms wel donker. Is niet alleen nu hoor.. ik zie snel beren op de weg.. en dan bedoel ik niet die leuke actie voor de kinderen hahaha! Maar ik probéér wel wat optimistischer te zijn.. want leven in het donker zie ik echt niet zitten.
    De zon geeft nu echt mooie schaduwen.. ik zag het ook op foto's terug!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Soms moet je je ergens weer uitworstelen voor je het licht weer kunt zien. Maar er is niets mis met voorzichtig zijn, vooral in deze tijd.

      Verwijderen
    2. Ik zie nu pas je diaserie van de tulpen.. hartstikke leuk! daar word ik dan weer héél erg 'licht' van! :-)
      (ben trouwens nu letterlijk ook wat lichter inmiddels.. dat 'anders eten' werpt z'n vruchten wel af.. ben ik óók blij om.. 14kg lichter door het leven scheelt echt.. alleen al voor m'n voeten! en het kost me helemaal geen moeite, da's het mooie!)

      Verwijderen
    3. Leuk hè, die tulpen, je ziet ze groeien in de vaas.
      Wow, 14 kilo! Ik ben vorig jaar 15 kilo afgevallen, maar sta al een hele tijd stil. Scheelt inderdaad, ik merk het aan mijn knie.

      Verwijderen
  6. Je hebt er oog voor. Mooie reeks foto’s met schaduwen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dank je, ik wens jou ook veel licht toe.
    En de foto's, ik vind ze prachtig. Ik houd zelf ook van schaduwen fotograferen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooi hart laat je zien. In deze tijd hebben we echt wat ( meer) liefde nodig. En hopelijk blijven we het licht zien, het is al donker genoeg om ons heen.
    Fijne Pasen.

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.