Pagina's

25 januari 2022

staat je profiel wel op openbaar?

Soms krijg je een reactie van iemand die je niet kent, en wil je meer over die persoon weten. Heeft die persoon ook een blog en zo ja, waar? Maar als je op hun naam klikt krijg je dit..... niks. Er waren al 1700 mensen voor mij die dat ook wilden weten, maar nul op het rekest kregen.
Ik dacht: ik wijd er een blogje aan. 

De oplossing is simpel.....
Ga naar je Blogger dashboard. Klik op Instellingen. En scroll dan helemaal naar beneden. 
Daar zie je staan: Gebruikersprofiel. In de kleur blauw. Klik dat aan en je komt op een ander scherm.
Zo ziet dat eruit:

klik om groter te zien

Hier kun je je blogger gebruikersprofiel beheren.

Zet een vinkje bij de eerste optie: Mijn profiel delen. Nu ben je terug te vinden voor mensen die nieuwsgierig naar je zijn.

Vul ook de andere opties in: je emailadres, de blogs die je hebt en eventueel de blogs die je volgt. En uiteraard je naam zoals je die zichtbaar wilt hebben. Je kunt hier ook een profielfoto toevoegen. 
Je kunt nog meer invullen als je dat wilt. En je locatie en/of je interesses delen. 

Vergeet niet helemaal onderaan op Opslaan te klikken.


Et voilà! Succes!

Bij mij ziet het er zo uit:


10 opmerkingen:

  1. Ik vind het ook altijd wel fijn om de persoon achter de reactie te zien, maar ik geloof dat er ook wel veel mensen zijn die het juist graag anoniem houden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat zou kunnen dat mensen ervoor kiezen om anoniem te blijven. Daar had ik niet aan gedacht. Want als je zelf een blog hebt, wil je toch gevonden worden.

      Verwijderen
  2. Dank je wel. Heb het direct even gecontroleerd, gelukkig stond het goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zou zonde zijn hè, als je reageert en mensen kunnen jóú dan niet vinden, terwijl je wél een blog hebt. Het leuke van bloggen is de interactie..heen en weer bij elkaar kunnen lezen. Goed dat je het effe onder de aandacht bracht.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker zonde. Je hebt gelijk: die interactie is leuk. Bij Blogger veranderen ze steeds dingen, zodat je ze moeilijk kunt terugvinden, dit ding stond helemaal onderaan. Ik hoop dat het mensen helpt.

      Verwijderen
  4. Ik heb zelf geen blog maar ik neem aan dat jij en de andere bloggers niet alleen voor elkaar schrijven maar voor iedereen die geïnteresseerd is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is ook zo, Janne, goed dat je dat zegt.
      Maar zou je wel een blog hebben, dan wil je toch gevonden worden, lijkt mij.

      Verwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.