Pagina's

19 februari 2022

grenzen



Terwijl op het wereldtoneel aan grenzen wordt gerammeld, gebeurde dat op kleine schaal ook in mijn persoonlijke leven. De grenzen aan mijn energie zijn eerder bereikt dan bij anderen, en ik schreef laatst al dat ik daar nog weer opheb moeten inleveren. Mijn grenzen bewaken is nog belangrijker geworden. En keuzes maken doet soms pijn.

Ondertussen keek ik een paar dagen geleden op de BBC naar een documentaire van Horizon over de geschiedenis van de Hubble ruimtetelescoop. De beelden van onze planeten en het verdere heelal zijn van een ongelooflijke schoonheid. Nog meer foto's hier

17 opmerkingen:

  1. En toch moet het, die keuzes maken.En dat is harstikke moeilijk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zal dat weer / nog moeilijk zijn voor je. Hopelijk lukt het je. Sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nooit geweten dat keuzes maken zo moeilijk is. Er zitten altijd meer gevolgen aan dan alleen maar een keuze maken. Ik hoop toch zo dat de Lente snel komt en ons allemaal goed zal doen. liefs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De gevolgen zijn soms dat anderen het niet begrijpen. Maar voor mezelf kiezen is niet hetzelfde als iemand anders afwijzen. Liefs voor jou!

      Verwijderen
  4. Sterkte Judy. Je grenzen bewaken is altijd moeilijk.
    Foto’s uit het heeal is altijd mooi om te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja zijn vaak schitterende docu s . En sterkte met dat inleveren .

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat zijn we als mensdom maar klein en nietig als je het heelal beschouwt hè. Zo spijtig als mensen niet welwillend tegenover elkaar staan en moeite hebben met de keuze van anderen. Sterkte voor jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja kiezen voor het één is altijd missen van het ander.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jij kiest wat goed voor jou is en dat is het belangrijkste.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je moet sowieso altijd éérst om jezelf denken.. het is gewoon belangrijk dat jij (met jezélf) kunt leven.. de 'anderen' komen daarna. Da's lastig, maar dat moet, want het gaat gewoon niet anders.

    Ik vind het erg dat die enorm rijken der aarde het nodig vinden ook de ruimte weer te gaan bevuilen en bevolken.. laat toch es iets met rust denk ik dan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo is het. Maar soms wou ik dat het makkelijker was. :)
      Nou, zo'n nutteloos rondje net buiten de dampkring is ook alleen meer geldverspilling. Die Hubble diende onderzoek, hij is nu met pensioen.

      Verwijderen
  10. Kiezen is de helft verliezen, zei mijn moeder altijd. Maar als je voor jezelf kiest, kun je volgens mij nooit verliezen... daar 'win' je alleen maar mee. Waarmee niet gezegd is dat het makkelijk is. Hoe dan ook: sterkte, met je eigen grensbewaking. Qua energie 'moet' ik dat ook, en mede dankzij de inzichten via Human Design lukt me dat nu vrij aardig.
    Jarenlang hadden wij Hubblefoto's aan de wand. Ik vind het fascinerend... maar ook hier geldt: er is een grens (aan wat 'we' investeren in het heelal)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Anuscka! Onbegrip was waar ik tegenaan liep. Maar ook een spiegel die me voorgehouden werd, ook al liep ik daar het liefst voor weg. Spiegel in de zin van: ik had daar een stukje verwerking te doen en les te leren.

      Verwijderen
  11. Het siert je dat je uiteindelijk toch in die spiegel durfde kijken en de les zag. Dat is óók grensbewaking: snappen wanneer je soms even uit je eigen comfortzone moet stappen om vervolgens weer verder te kunnen... Leven: het is me een gedoe hè... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig die foto's, die kleuren, die vormen. Kalm aan hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een mooie vergelijking tusen persoonlijke grenzen en landsgrenzen. In beide gevallen is het belangrijk dat ze gerespecteerd worden.

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.