Pagina's

22 februari 2022

minimalisme



Op een tafeltje bij het raam staat deze grote witte melamine schaal. Het is eigenlijk een onderbord, dat ik met vier tegelijk met korting bij B.lokker kocht toen deze hier werd opgeheven. Ideaal als onderzetter voor een vaas bloemen of een plant. 
Maar ook leuk om een soort van stilleven te maken. Met dingetjes. Stenen in dit geval, met een tak en een kraal die ik op straat vond. Iedere keer wat anders.

Mijn bollenbak is inmiddels uitgebloeid en staat op het balkon af te sterven. In de hoop dat ik de bolletjes kan overhouden voor volgend jaar. Maar er bloeide nog één irisje in. Een nakomertje.
Ook leuk voor een foto. 





Maar het valt nog niet mee om een mooi stilleven te maken. Kijk maar. Toen ik de foto wilde bewerken, zag ik er ineens een gezichtje in. Leuk, maar dat was niet de bedoeling. :)



13 opmerkingen:

  1. Mooi om te zien, Judy. Daar heb je trouwens wel talent voor nodig. Als ik zoiets zou proberen zou het er uit zien als een steen op een bord.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maar zo ziet het er bij mij geregeld ook uit. :) Een schaal vol rommel.

      Verwijderen
  2. Wat briljant om zo'n simpel wit bord zo te gebruiken! Ik vind het echt heel goed bedacht!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is een groot bord, 40 cm doorsnee. Maar je kunt natuurlijk elk bord of schaal gebruiken.

      Verwijderen
  3. Heel erg mooi Judy. Het lijkt wel een beetje op wat ze in Japan doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi! Less is more... Ik betrap mezelf er regelmatig op dat ik teveel wil, de boel te vol zet... Er zijn zoveel leuke en mooie spulletjes.
    Wat een zeggingskracht deze creatie van jou op het witte bord!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O Elizabeth, je moest eens weten hoeveel spulletjes ik heb. Die staan niet op de foto. :)

      Verwijderen
  5. Ja, Japans, daar moest ik ook meteen aan denken. Maar het is echt iets voor iemand met een kunstenaarsoog om dat te kunnen denk ik.. bij mij zou het hetzelfde worden als bij Bertiebo. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die plek op die tafel bij het raam leent zich daarvoor. Daar staan ook mijn vazen met bloemen, als ik die heb.

      Verwijderen
  6. De eerste foto: in 1 woord P R A C H T I G.
    En wat een top idee, die onderborden daarvoor aan te schaffen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je hebt er wel oog voor hoor! Hier houd ik van... hoe simpeler, hoe krachtiger

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.