Pagina's

08 maart 2024

dora



Gisteren was ze hier voor het eerst. Mijn Dora. Zo heet ze niet in het echt natuurlijk. Maar als je het liedje van Wim Sonneveld nog kent, dat weet je precies wat ze kwam doen. Onderaan vind je het liedje.

Het klikte meteen. Ik had de koffie klaar, want er moesten formulieren ingevuld. Konden we meteen ook eerst even aan elkaar wennen. En ik vond dat ze even wegwijs gemaakt moest worden in mijn flat. Ze voelde meteen aan dat ik er nogal onwennig in stond, en dat ik nog nooit eerder hulp had gehad. Maar daar hielp ze me meteen overheen. 

Het ging allemaal supergoed. En ondanks dat we heel wat weg kletsten, heeft ze meer gedaan dan ik op het programma had. En het programma voor volgende week is ook duidelijk. 

Fijn is dat!

En op mijn balkon staan de narcisjes weer te bloeien. 


23 opmerkingen:

  1. Het lijkt me heel spannend voor de eerste keer. Hartstikke fijn dat het goed is gegaan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, heel raar. Had het gevoel dat ik op mijn handen moest zitten. Je voelt je bijna schuldig dat een ander het werk doet.

      Verwijderen
  2. Gewoon laten aanleunen. Fijn toch, dat het kan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja heerlijk, er blijft energie over voor leuke dingen, hoop ik.

      Verwijderen
  3. Heerlijk zo iemand en zo belangrijk dat jullie meteen een klik haden. Lekker van genieten hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn zo'n Dora, maar is wel een hobbel die je moet nemen, hè en dan is het fijn dat het meteen klikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een ervaring. ik herinner me mijn moeder, zij zag er ook tegenop. Het werden vrienden. Niet dat dit nu ook bij jou moet, maar..... wie weet. Wat empathisch dat ze doorhad dat je onwennig bent. Dat is al 1 heel groot punt in haar voordeel. En ook meer doen dan gevraagd. Jee, Judy, wat fijn voor je.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, de hulp van mijn ouders werd ook een vertrouwd persoon in onze familie. Niet dat het hier nou zo vies is, maar alle energie die ik niet in schoonmaken steek, hou ik nu over voor leuke dingen. Dat is het plan.

      Verwijderen
    2. Wat fijn, Judy. Fijn dat zij er is.

      Verwijderen
  6. Fijn dat het klikt tussen jou en Dora. Dat is heel belangrijk. Nu zelf nog wennen aan het uit handen geven van het werk. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijn dat deze kennismaking zo goed bevalt. Ik wens je een fijne Dora toe. Het liedje ken ik, het zit weer helemaal in mijn hoofd.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat ontzettend fijn om te lezen Judy, heel belangrijk dat zo'n eerste contact meteen heel goed aanvoelt. En geweldig dat er nu meer tijd
    en energie overblijft om leuke dingen te gaan ondernemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat fijn,dat het zo klikt. Ook voor Dora.Dat werkt prettig voor haar,zeker met de waardering

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk voor je dat je hulp hebt en ook dat het goed klikt! Lijkt me best wel lastig om dingen uit handen te geven, vooral als je zelf thuis bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Superfijn dat het die eerste keer zo goed verlopen is.. geen opgelaten gedoe (meer).. nu gewoon lekker genieten van alles wat je uit handen genomen wordt en je dus de gelegenheid geeft fijnere dingen te doen. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wow - am so glad to read that you both got along well. Now enjoy those lovely daffodils. I picked some yesterday beneath a few flakes of snow. Are they not such a cheerful sight! Take care and have a lovely day. Hugs!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Now lots of free time to paint and take care of your plants !

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh, wat fijn voor je dat het zo klikt en dat je nu goed over die eerste drempel heen bent gekomen! Een hele zorg minder en hopelijk inderdaad nu energie over over voor dingen waar je nóg meer energie van krijgt

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.