Pagina's

29 maart 2024

verder wandelen


Dit was mijn doel: de IJssel. Was er niet meer geweest sinds het hoge water en de zandzakken. Het water is niet meer zo hoog gelukkig.
De boom aan de overkant heeft geen natte voeten meer.



Er wordt een nieuwe aanlegsteiger voor het pontje gebouwd. Ik hoor dat er met grote drukte wel drie ponten tegelijk kunnen gaan varen.
Voordat ik bij de IJssel was zag ik een mooie gevelsteen boven een raam van het klooster bij de Kloostertuin. Het viel me op dat hij niet symmetrisch is. 



En ik zag een verzameling happy stones. Ik heb ze laten liggen voor de glimlach van een volgende voorbijganger. 
In de berm bij de IJsselkade zag ik al madeliefjes. Over happy gesproken. 



Op het Grote Kerkhof naast de Lebuinuskerk zat ik even op een bankje.
Het plein is nog erg leeg, maar zaterdag staat hier weer de eerste Heerlijke Hanzemarkt van het jaar. 

Het miezerde de hele wandeling. En nee, die parapluutjes helpen niet.

13 opmerkingen:

  1. Die IJssel is ook echt altijd prachtig hè!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het valt echt op dat de rivieren lager staan. Ik heb weer gezellig meegewandeld.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi hè de IJssel, ik ga ook altijd graag even kijken. Hopelijk wordt het nu wat beter weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Is toch echt altijd een prachtwandelingetje hè.. met de tuin en dan het water.. en nog een mooi stukje oude stad op de koop toe. Dan maakt een beetje gemiezer niet uit denk ik, gewoon genieten van dat het weer kán ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk die happy stones. Ik ga eens zoeken of dit op meer plaatsten ligt. En wat heerlijk dat je weer kunt wandelen. Regen of geen regen, heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk hoor, dat je weer zo'n wandeling langs de IJssel en door de stad hebt kunnen maken. Wat ziet het Grote Kerkhof er anders uit!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geen parkeerplaats meer. :) Maar wel leeg zo. Al is er af en toe een markt.

      Verwijderen
    2. Leuk om je foto's van de IJssel te zien. Dezelfde beelden die je voorheen altijd maakte

      Verwijderen
  7. Water heeft altijd aantrekkingskracht!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Was een lekker tochtje door de stad. Leuk. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een fijne wandeling. Dank je wel voor het mee mogen lopen. Ik vind zo'n 'leeg' plein wel wat hebben. En een mooie locatie om iets te organiseren.

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.