Pagina's

19 maart 2024

voorjaar in de stad



Er begint in de stad weer van alles te bloeien. Ineens lijkt het wel.
In het perkje bij de bieb bloeien twee bloesemboompjes, die mooi afsteken tegen de gevel. De fietsen zijn helaas niet te vermijden.

Bij de Lebuinuskerk, waar het plein helemaal opnieuw is ingericht, bloeien de nieuw aangeplante magnolia's.





In de Nieuwstraat zag ik een clematis tegen de gevel in bloei staan.
De container ervoor kon ik niet weg photoshoppen. In de stad moet je dit soort dingen voor lief nemen.


14 opmerkingen:

  1. Die tegenstelling maakt het juist interessant

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het plein voor de kerk is prachtig geworden met die stoeltjes en is dat nou ook een kleine vijver?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is een zg. waterpartij. Met een dun laagje water en fonteinen. Hier kun je zien hoe het er uitziet: https://judybubbels.blogspot.com/2022/08/waterpret.html

      Verwijderen
  3. Ja, dat viel mij gisteren ook op... Opeens zie je heel veel bloesem, waar je vorige week nog maar een enkele zag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is dat plein bij de kerk mooi geworden! Gisteren viel het mij ook al op hoe snel alles in bloei komt, prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, wat leuk de stoeltjes. En ja, het begint te komen de lente. Nu schijnt het zonnetje ook weer zo lekker. Straks ga ik even naar de binnenstad.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je logtitel zegt het al.. voorjaar in de stad.. daar is al veel te zien ook qua lentebloemetjes en bloesems, maar de andere stadse dingen moet je er wel bij nemen.. dat is nu eenmaal zo. Je maakte toch hele mooie foto's.. echt lente. Ik vind fietsen trouwens nooit storend.. neem er vaak expres bíj op de foto. Auto's, kop aan staart geparkeerd.. en dan vooral die vreselijke witte busjes.. daar heb ik pas écht een hekel aan als ik foto's neem in de stad. Die staan altijd op de mooiste plekken lelijk in de weg te staan!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo ziet het plein er mooi en rustig uit, daar wil ik met m'n boek wel een poosje zitten.
    Ach en die container heeft in elk geval een goede kleur, die wel in het plaatje past.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat is het allemaal mooi aangelegd in de stad! Ziet er prachtig uit zo met die lichte kleuren hout en steentjes :) Mooi ook met de magnolia erbij!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind de onderste foto prachtig. Het oude huis, de mooie clematis en als tegenhanger de container.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig, dat plein bij de kerk met die bloeiende bomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het ziet er overal zo mooi uit met Magnolia's en andere bloesembomen/struiken. Genieten. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.