Pagina's

10 juni 2024

eind goed al goed



Dit is een rare foto: huizen weerspiegeld in een raam waarachter die mooie vazen staan. Een beetje illustratief voor de verwarring van de afgelopen periode waarin ik van de ene stress in de andere terechtkwam. Daarom was het ook een tijdje rustig op mijn blog. 

Nog afgezien van de schilders die rondom mijn flat bezig waren en met stoffen werkten waar ik het superbenauwd van krijg, vond mijn huisarts het ineens nodig dat ik maar moest stoppen met vitamine B12 injecties. Nu is B12 een omstreden onderwerp in de reguliere geneeskunde. Maar ja, ik spuit mezelf al jaren. Met reden. En zomaar stoppen heeft gevolgen, waar ik helemaal niet op zit te wachten. 

Ik moest bloed laten prikken, en toen nog een keer vanwege waarden die kunnen komen door verkeerd prikken. Misverstanden met de doktersassistente. En er ging nogal wat tijd overheen voordat ik de uitslagen met de huisarts kon bespreken. Want hij ging ook nog met vakantie tussendoor. De stress ging door het dak. 

Lang verhaal kort. Ik heb mijn prikken weer. En nu kan mijn systeem weer tot rust komen.

Tegelijkertijd zag ik eind vorige week ineens dat de bouwketen van de schilders werden weggehaald. Ook de steigerbouwers ruimden hun laatste spullen op. Hè? Mijn balkon is dus niet geschilderd. Het ging uiteindelijk niet om het hele balkon maar alleen om het houtwerk van raam en balkondeur. Maar goed, niet gedaan dus. Niks. 

Ik vind het wel goed. Laat slapende honden maar lekker doorslapen. Het scheelt mij veel verfdampen. En nu kan ik stoppen met die vreselijke pufjes, die als bijwerking hebben dat ik onder de blauwe plekken zit. Ik lijk wel mishandeld. Dus die medicijnen de deur uit en de B12 er weer in. 

Eind goed al goed.
Dan kan ik nu eindelijk met mijn balkontuintje aan de slag. Anti stress. 


25 opmerkingen:

  1. Wat een gedoe zeg. Gelukkig kun je weer gewoon prikken. En kun lekker aan de slag op je balkon. Dat is toch heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. So sorry you have been unwell like this, and understand your stress as I suffer anxiety/stress and it is easily triggered when you don't feel in control of your situation, especially I would think as you had the medication tampered with and disruption in your own home. I hope you feel more balanced now.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zal dat een opluchting zijn! Gelukkig weer B12 en nu lekker aan de slag met je balkonnetje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar ben ik heel blij mee, want handen in de aarde en groen om je heen doet zo goed!

      Verwijderen
  4. Jemig, wat een ellende, ik heb het met terugwerkende kracht met je te doen! Pufjes waar je blauwe plekken van krijgt... lijkt me geen fijn spul. Vreemd dat de schilders jou(w balkon) helemaal hebben overgeslagen, maar wat je zegt: slapende honden lekker laten slapen. En wat een geweldige foto, dat zegt inderdaad alles. Nu maar weer rustig aan in je normale ritme komen dus. Genieten op je balkon - en daar buiten

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee absoluut geen lekker spul. En de schilders hadden wel beloofd mijn ramen in etappes aan te pakken, zodat ik niet de volle mep in één keer zou hebben. Maar kennelijk is dat balkon erbij ingeschoten. Ik vind het helemaal niet erg.
      Ik heb ontzettend behoefte om weer 'normaal' te leven. Die maanden van stress doen geen goed.

      Verwijderen
    2. Nee, dat snap ik. Fijn dat je het achter je kunt laten nu

      Verwijderen
  5. Gisteren toevallig je emailadres opgezicht omdat ik het ook lang vond duren dat je nog es blogde.. maar dat had een goede reden dus. Echt vervelend allemaal, die dingen zouden apart van elkaar al niet leuk zijn, maar zo allemaal bij elkaar wordt het dus bijzonder ellendig. Ben blij voor je dat alles nu weer zo'n beetje in kannen en kruiken is.. en dat je lekker weer op je balkon terecht kunt.. nu nog een beetje leuk weer! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah wat lief. Ja, dit speelde al een tijdje natuurlijk. Maar het werd het een na het ander op een gegeven moment. Dan lukt het niet meer om gezellige blogjes te schrijven. Vandaar dat ik het maar even op zijn beloop liet.
      Ik had me er al bij neergelegd om dit jaar niets aan het balkon te doen, maar zodra er weer markt is, vind je mij tussen de plantjes! :)

      Verwijderen
  6. Wonderlijk,dat je die injecties niet meer kreeg. Heb dat verhaal meer gehoord. Gelukkig nu wel en geen schilders meer. Wachten op warmer weer en wij zien mooie foto's van je balkon

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het schijnt in coronatijd veel gebeurd te zijn dat mensen geen B12 meer kregen. Ik denk omdat er niet meer in de praktijk werd gespoten. Maar ik doe het dus zelf. En het is niet goed om er plotseling mee te stoppen. Een deel van die stress zal ook door het tekort gekomen zijn, denk ik.

      Verwijderen
  7. Gelukkig en nu even bijkomen! enne groot gelijk om de honden te laten slapen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het is een prachtige foto geworden door al die weerkaatsingen. Vervelend gedoe allemaal, vooral met de Stress die het veroorzaakte. Nu aan de slag met ontstressen en mooi maken van het balkon. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is altijd maar afwachten hoe iets wat je ziet in het voorbijgaan ook mooi op de foto komt. Dankjewel Dini!

      Verwijderen
  9. He, he, achter de rug al die ellende. En nu lekker bijkomen en weer tot jezelf komen. Ik kijk uit naar alle balkon met plantjes foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was al eerder 'te veel' maar nu liep de emmer over. Ben echt opgelucht. En ik verheug me op rommelen met plantjes op het balkon!

      Verwijderen
  10. Wat akelig voor je, dat gedoe met die B12. Fijn dat je nu weer mag spuiten en ook een opluchting dat die schilders zijn vertrokken. Ik ga uitzien naar foto's van bloeinde bakken op je balkon.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat vreselijk dat je zo'n last had. Hopelijk gaat het vanaf nu weer een stuk beter met je

    BeantwoordenVerwijderen
  12. De natuur werkt altijd helend, dus lekker aan de slag op het balkon. Je bent in staat om dat in een mum van tijd weer om te toveren in een kleine oase. Veel plezier ermee en ervan.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ja, zo'n periode kan toch een flinke wissel op je trekken.
    Ik hoop echt dat het nu in stijgende lijn gaat. Heerlijk om weer op je balkon aan de slag te kunnen gaan!

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.