Pagina's

28 juni 2024

hortensia oerwoud


Woensdag ging ik na lange tijd weer eens naar de Kloostertuin. De verborgen groene parel in de binnenstad. En eigenlijk zie ik daar zelden mensen, gek genoeg. Ook dit keer was ik de enige en ik trof een oerwoud van bloeiende hortensia's aan. Alles was prachtig groen en enorm gegroeid, ongetwijfeld door de vele regen van de laatste tijd. 

Zo kom je binnen. 


En elk zijpad is weer een plaatje. De zon door het bladerdak maakt mooie schaduwpatronen op de grond. Er is maar één bankje, de andere is er niet meer. Jammer want met warmte is dit een heerlijk koele plek om te zitten.






Dit is maar een kleine greep uit de foto's die ik maakte. Heb mezelf er ook maar opgezet.

19 opmerkingen:

  1. Prachtig is het. Mij vielen gisteravond ook de hortensia's op. 't Is hun tijd zeker. Die foto van jou is leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is die kloostertuin toch mooi!
    En ja, het is een heel goed hortensia jaar; veel water en aanvankelijk weinig zon...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijke plek. En de hortensia's profiteren van het weer. Je ziet ze echt overal staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gelukkig is het er niet druk. Kun jij er heerlijk rondwandelen en je mooie foto's maken. Wat een heerlijke plek. Leuke foto van jezelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De hortensia’s zijn inderdaad erg mooi! En wat Fijn Dat je de tuin voor jezelf had. Jij staat er ook erg goed op! Charlie.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Als ik ooit nog es in Deventer ben ga ik ernaar op zoek, naar die tuin! :-)
    Het is nu echt de tijd van de hortensia's.. behalve in mijn tuin, daar zijn ze helemaal opgevreten door de slakken. :-/
    Oh leuk, een schaduwselfie! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En zo gek: ik heb in de Kloostertuin geen slak gezien. Ook geen slakkenvraat.

      Verwijderen
    2. Denk dat alle slakken verzameld hebben in dat ene kleine stadstuintje in Rotterdam.Zuid..! :-D

      Verwijderen
  7. Wat een heerlijke plek is dit en ja één bankje is wel wat weinig, hè.
    Eigenlijk heb ik de hortensia's ineens (her)ontdekt met Pinksteren, toen we in Wageningen in het Arboretum waren.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bijna een zen-tuin,om te mediteren

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk die laatste foto. Ik kan ook vaak de verleiding niet weerstaan als ik zo'n mooie schaduw van mijzelf zie.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb met aandacht je mooie foto's zitten bekijken. Wat een parel in de binnenstad.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat zijn ze toch prachtig die hortensia's en fijn dat het daar zo rustig is, zo kan je ze goed op de foto zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je staat er mooi op, daar tussen de Hortensia’s. Prachtig. Ik schreef net ook bij Elizabeth dat ik maar een paar bloemen op een kaal steeltje heb.. groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh oh die slakken! Des te vreemder dat ik die helemaal niet in de Kloostertuin zag.

      Verwijderen
  13. Je hebt er gewoon je eigen privé tuin aan. Je hoeft er geen onderhoud aan te verrichten en alleen maar te genieten. En wij genieten mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ah, wat een heerlijke plek is het nog steeds! Fijn dat ik via jouw foto's weer even heb mogen meegenieten van deze mooie tuin! Lieve groet, Anuk

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.