Pagina's

12 juni 2024

zomaar gezien



Het seizoen van de stokrozen breekt weer aan. En ineens is deze desolate plek een plaatje.

Ik maakte de afgelopen tijd hier-en-daar en af-en-toe een foto. En die laat ik graag zien. Je moet in de stad om de minder mooie dingen heen fotograferen. Zo vind ik dit rijtje leibomen tussen school en parkeerplaats altijd prachtig. Maar ik laat school en parkeerplaats weg.




Ik liep vorige week ook langs het Rijsterborgherpark, waar de grassen in de bermen volop bloeien. Alles is overdadig zomers groen.





Deze boom met die hangende trossen vind ik prachtig. Is het een vleugelnootboom?
Een eindje verderop groeit er van alles langs de waterkant. Volgens mij is het een slakkenparadijs, aan de gaten in de bladeren te zien.




En hieronder: deze lobbes moest ook een keer op de foto. Ik ben altijd een beetje onder de indruk van dit soort honden. Ben geneigd om wat afstand te houden. Maar dat is bij deze niet nodig. Hij is de vriendelijkheid zelve. En zoekt graag midden op het kruispunt de zonnigste plek.




En tot slot deze. Zo'n wolkenloze blauwe lucht hebben we lang niet gezien. Die moest op de foto. Een uurtje later regende het al weer. 


15 opmerkingen:

  1. Wat een mooie foto’s gemaakt op de rondje en de boom met de grote trossen is inderdaad de vleugelboot boom! Hij staat bij ons in het parkje achter het huis en is zo enorm groot! En we kunnen er iedere dag van genieten! Charlie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Op de laatste foto zie ik tegen de blauwe hemel aan de re.kant ineens een klok! Op een bijzondere plaats! Charlie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, klopt. Die klok zit aan de zijkant van de Broederenkerk, aan het schuine dak. Heel gek, inderdaad.

      Verwijderen
  3. Gelukkig af en toe een mooie blauwe lucht, helaas niet voor lang. Maar het groen is overal overweldigend mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig weer,je foto's. De kleuren groen zijn zo mooi in deze tijd

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi, zomaar leuke "inkijkjes" van je woonplaats.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een heerlijke, mooie stad is Deventer toch. Je laat zo vaak de mooie plekjes zien, dank je wel. Ik kom er regelmatig, omdat mijn zusje er woont. En vaak lopen we dan ook even door het centrum.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige foto's! En die hond in de zon... haha. Wat een onverstoorbare levensgenieter! Zo'n vleugelnootboom staat er ook vlakbij het stukje natuurgebied in Nijmegen waar ik woonde, en waar ik dagelijks met Odin wandelde. Prachtige, imposante boom. Jammer dat ik daar geen stek of zaden van heb meegenomen...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dankzij al die regen is het zo mooi groen.. maar dat blauw vind ik mooier..! ;-) Die flinke bladeren van groot hoefblad zitten rond deze tijd altijd zo vol gaten.. slakken, rupsen, geen flauw idee wat dat opvreet, maar het smaakt blijkbaar wel. ;-)
    Aaach.. kijk 'm liggen, echt een lobbes ja.. en waarschijnlijk te zwaar om echt een sprintje te kunnen trekken, dus wie moet daar bang van zijn..? hahahaa!
    Vleugelnotenbomen zijn echt wel imposant en schitterend.. er staan er hier in de buurt gelukkig ook een paar.. prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jaaa, de blauwe lucht! Al is het af en toe maar 1 of 2 dagen tussendoor, het doet wel heel erg goed als het er even is (beter dan helemaal niet!).

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja die blauwe lucht, de hond is ook een heerlijke foto.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ha, je zou denken dat die blauwe lucht ergens in verweggiestan is!
    Daar kan ik wel naar verlangen.
    Stokrozen vind ik prachtig, maar de bladeren worden wel snel 'wild' vind ik...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik heb weer genoten. Gisteren was ik in de stad voor een boodschap en dacht: ik zoek een paar plekjes van Judy op. Helaas werd ik overvallen door de regen en ben maar snel naar huis gefietst toen het droger werd. Krijg vast nog een kans. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je hebt je stad mooi in beeld gebracht!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat heerlijk veel groen met af en toe een prachtig kleurige plant.

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.