Pagina's

09 augustus 2024

terug naar home - tip



Hele korte tip, misschien weet iedereen dit al. 
Laatst moest ik er weer aan denken, toen ik helemaal de weg kwijt was op een website.

Als je op een website - dus ook een blog - terug wil naar de beginpagina of homepage, klik dan op de titel of het logo van de site. Dan kom je altijd terug bij home.
Heel handig als je, zoals ik, op sites verdwaald bent, en nergens het menu kunt terugvinden. 

Bij mijn blog klik je dus op het woord 'Bubbels'. 
Et voila! Werkt altijd!

Tips en tricks is een bloghop van Elizabeth. 

20 opmerkingen:

  1. Meestal werkt dat, maar heel soms kom je dan op de foto van de header terecht.
    Toen mijn moeder op haar 90e met een tablet wilde werken werden omdat ze de bankzaken toch echt zelf wilde blijven beheren na het overlijden van mijn vader waren het icoon van Huisje en de ESC knop haar redding als ze ergens verdwaald was.
    Ctrl Z is vaak ook een optie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor de aanvulling, Lot! Ja soms kom je op de kopfoto terecht, maar dan is er vaak ook een site naam of logo te vinden, die wel naar home leidt.
      Wat goed van je moeder!

      Verwijderen
  2. Deze tip kende ik al en pas ik regelmatig toe.
    Maar er zullen zeker mensen blij mee zijn.
    Wat ik je even ill laten weten is dat ik je tip van de eerste T&T niet kende en waar ik heel blij mee ben!!
    Ik zat mij altijd zo te ergeren aan die grote ruimte tussen de regels.
    Ik heb die tip vandaag dan ook in mijn bericht vernoemd, want ik denk dat veel bloggers hier blij mee zullen zijn.
    Fijn weekend groet Daphne.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk om te merken dat mensen geholpen zijn met je tips hè...
    Het zijn vaak de dingen die je zelf al heel vanzelfsprekend doet.
    De 'home-tip' gebruik ik vaak!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Handig inderdaad (even uitgeprobeerd) dankjewel

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De weg kwijt raken op een blog? hmm.. denk niet dat dat me al eens overkomen is eigenlijk. :-) Maar zulke praktische tips voor medebloggers zijn altijd handig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, blogs zijn redelijk recht toe recht aan. Maar grote websites kunnen erg ingewikkeld zijn, bijv. als je info zoekt op sites van grote kranten e.d. Maar als je op een blog bijv. verschillende posts hebt gelezen, is het heel handig als je met één klik weer bij het begin bent. Ik doe het bij jou regelmatig.

      Verwijderen
  6. Ik gebruik deze functie vaak, maar soms raak je zo verstrikt in submenu’s dat dit niet meer werkt. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh thank you for your tip...I am so often lost. Enjoyed your previous post too. Have a blessed week - dear one. Will think of you when I next have a cup of coffee. Hugs!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ooit geweten. Weer wat geleerd. Je eerste tip over de regelgrootte op een blog ge ruik ik vaak, zo handig.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoewel geen evrstand van werkt dat misschien altijd bij blogspot, bij wordpress helaas niet altijd. Het is wel handig om dat in te stellen trouwens maar een 'home' knop in je menu mag ook niet ontbreken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zou bij alle websites, dus ook blogs, moeten werken, Liesbeth. Maar ik ben met je eens dat er een home knop in je menu moet staan.

      Verwijderen

Reacties... hartstikke welkom!