Pagina's

07 oktober 2024

brief aan de ijssel



Klik op de foto's om ze groter en achter elkaar te zien.

Overal langs de IJssel kun je IJsselpostbusjes vinden waar je een brief aan de IJssel kunt posten. Het is een initiatief van Onze IJssel. Ik doe het zo, op mijn blog. Met 12 foto's van de IJssel in alle seizoenen. Een gedeeltelijke herpost

Door de IJssel kwam ik in Deventer terecht. 
Toen mijn zoon nog in Enschede studeerde en ik hem bezocht, kwam ik op heen- en terugweg over de spoorbrug en zag Deventer aan de IJssel liggen. Een stad die ik daarna diverse keren bezocht. En ik schreef me in voor een huurwoning. Acht jaar later kwam ik hier wonen.

Woelige periode. Mijn verhuizing, de eerste jaren van me thuis gaan voelen hier, het ging met veel 'gedoe' gepaard. Je vindt op mijn blog wel verhalen daarover terug. Zeker in het begin heb ik vaak aan de IJssel op een bankje gezeten. Verzuchtend: wat doe ik hier? Maar ik 'groeide erin'. In Deventer. In het Oosten. En de IJssel speelt een grote rol.

Zo'n mooie rivier. In al haar gedaantes. Ze was getuige van al mijn gevoelens en gedachten die ik aan haar toevertrouwde. Muizenissen verdwenen en rust keerde terug.

Lieve IJssel, dankjewel!

1 opmerking:

Reacties... hartstikke welkom!