Pagina's

05 oktober 2024

wandelen in de zon


Het werd weer tijd voor een wandeling, na alle donkere dagen met binnendingen doen. De zon scheen en ik ging. Richting IJssel. Dit is de plek waar ik de stad uitkom en het water zichtbaar wordt. Bij die prachtige oude plataan.


De bomen aan de kade zijn nog grotendeels groen. Aan de overkant begint het voorzichtig te verkleuren.


Ik liep ook langs de Kloostertuin, maar het klooster daar staat in de steigers. Ik ben maar doorgelopen. Het lijkt wel of de hele stad in de steigers staat. Overal worden panden geschilderd en opgeknapt. En het is soms slalommen om er langs te komen. Ik ben ook ergens onderdoor gekropen omdat ik geen zin had om om te lopen. 


Waar ook hard gewerkt wordt is op de Nieuwe Markt. Dat plein wordt helemaal heringericht en voorafgaand vinden opgravingen plaats. Er worden restanten van het Bisschoppelijk Hof gevonden. En het plein schijnt heel mooi te worden. Ik moest even slikken omdat ik zag dat een oude kastanjeboom weg is, en ook een rijtje kleinere bomen voor het gebouw. Maar goed, er komt wat groen voor in de plaats, dat wel. 


Het Grote Kerkhof is al wel opnieuw ingericht en in de waterpartij waren de fonteintjes aan. 
Voor dit rijtje ramen tegenover de kerk staan altijd van die leuke planten. 
Dat was weer een fijne wandeling. Ik genoot, ik hoop jullie ook.

5 opmerkingen:

  1. Prachtige wandeling in de zon. Ook hier lijkt alles in de steigers te staan. Wat is dat toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deventer is prachtig inderdaad.. dank voor de rondwandeling in foto's

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk hè die zon! Lastig van al die steigers, maar het wordt gelukkig wel opgeknapt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lekker om mee te lopen. Het wordt vast mooi op het plein. En wat leuk om die opgravingen te volgen. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk, wandelen in jouw stad. Ik herken bijna alles.

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!