Pagina's

13 juni 2022

bloggertip: blogjes terugvinden

Het valt niet mee om op Blogger een bepaald ouder blogje terug te vinden. Vooral als je veel blogt. Maar er is wel een oplossing die het iets makkelijker maakt. Zo ontdekte ik laatst.
Afbeeldingen kun je groter zien door erop te klikken.



Je kunt vrij eenvoudig op 'label' zoeken. Dan klik je in je dashboard op dat label-icoontje dat naast het woord BEHEREN staat.

Maar er zijn nog meer criteria waarop je kunt zoeken. Blogger noemt dat 'zoekoperators'. Daarvoor moet je klikken op dat rondje met een i erin. Zie pijl. Dan kom je op de volgende pagina:




Het is een lijst met commando's die je in het zoekvak kunt invullen.
Maar let op: het luistert heel nauw. Geen typfouten maken. En vooral: geen spatie achter de dubbele punt! 

Hoewel ik het meeste terug vind met behulp van labels, hielp het mij wel. En misschien jou ook. Ik geef het maar door als tip.

11 opmerkingen:

  1. Dankjewel, ik vind dit soort blogjes wel handig, ga ik direct eens uitproberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is een handige tip! Dankjewel...
    Ik heb zelf op mijn blog de Blog Search Gadget in de rechterbalk geïnstalleerd, daar kun je trefwoorden intypen. En die gebruik ik best vaak...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, klopt, dat is ook handig, die gebruik ik ook vaak. Bij mij staat die zoekbalk helemaal onderaan op mijn blog.

      Verwijderen
  3. Dat zal bij alle providers net weer anders zijn denk ik.. ik zoek oude postjes meestal op in m'n archief als ik nog ongeveer weet wanneer ik het postte.. en anders met de zoekfunctieknop inderdaad.
    Ik was wel even in de war, omdat je schreef 'oude blogjes'.. ik dacht eerst dat je het over blogs had die niet meer actief zijn, maar je bedoelde eigenlijk logjes op je eigen blog. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij WordPress is het weer anders dan bij Blogger. En bij Blogger maken ze het steeds moeilijker door dingen te wijzigen, lees: minder makkelijk te maken.
      Ja, blogjes, logjes... iedereen noemt het weer anders. Ik bedoel: blogberichten. :)

      Verwijderen
    2. Bij WP ook hoor.. heb al zitten kijken of ik straks, als m'n fototegoed weer op is, weer een nieuw gratis blog aan kan maken, maar dat is láng zo gemakkelijk en zéker niet zo leuk meer.. alles wat ik mooi vind aan m'n blog (zoals het achtergrondkleurtje en die eigen header die je steeds aan kunt passen), dat is er niet meer óf je moet er de betaalde versie voor nemen. Maar als ik betaal en ik kom er niet uit hoe het allemaal werkt (wat niet onaannemelijk is, want ik ben een echte digibeet en het werkt allemaal echt wel héél anders nu), ben ik wél een boel geld kwijt, want je moet een jaar vooruit betalen..! Men richt zich nu veel meer op mensen die geld willen verdienen met hun sites dan op hobbybloggers zoals ik.. jammer.

      Verwijderen
    3. Dat is met veel dingen zo tegenwoordig. Je moet ervoor gaan betalen, wat eerst gratis was. Ik moet wel zeggen: je dénkt dat je digibeet bent, maar misschien valt het mee. Ik heb veel dingen geleerd door gewoon te doen. Ik maakt een paar jaar geleden mijn eigen website, moet je nagaan! Ik heb hem niet meer, want het kostte geld.

      Verwijderen
  4. Handige tip! Het is inderdaad jammer dat Blogger er op het moment eigenlijk niet echt beter op wordt. Terwijl ik er eigenlijk een enorme fan van ben.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben ook fan. En ik heb ook met WP gewerkt met mijn website. Je kan er meer mee, maar is dat nodig? Blogger had groot gebruiksgemak, maar dat wordt steeds minder.

      Verwijderen
  5. Goede tip Judy ik ga er naar kijken.

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.