Pagina's

10 november 2022

de kleuren van de herfst



Ik probeer echt van de herfst te houden. Echt. Dat lukt me het best door naar de kleuren te kijken. Tertiaire kleuren, voor wie iets van kleurenleer weet. 

Ik was naar de Kloostertuin gewandeld dinsdag. En keek mijn ogen uit. Kleur overal. Structuur komt van de majestueuze bomen.





De tuin is heel mooi aangelegd. Met een grote variëteit aan bladkleuren en bladvormen. Alleen al de bodembedekkers zijn prachtig.






En hier en daar een langzaam verkleurende hortensia.


17 opmerkingen:

  1. Hoi Bubbels, ja de herfst is mooi als de zon schijnt maar sinds 1 November heel veel regen, wind en kou en of het daardoor komt weet ik niet maar opeens sloeg mijn gemoedstoestand om en niet de positieve kant op. Opeens lijkt alles veel zwaarder, inclusief mijn eigen lijf. Hoop dat t voor jou anders werkt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb er ook moeite mee dit jaar PP. Terwijl hier in het oosten de regen tot nu toe meeviel. Sterkte!

      Verwijderen
  2. What's nót to like..? ;-) Prachtig toch, die Kloostertuin!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou... eh... het blijft herfst, dat is het enige. :)

      Verwijderen
  3. Herfst, ook niet mijn jaargetijde. Ik moet er zo aan wennen, maar ja, het is niet anders.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. How can you not love autumn with all the beautiful colors of the leaves and the 'quietness' in the gardens . I know I know, afterwards comes winter which I don't like either :-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik hou van de herfst en eigenlijk wel van ieder seizoen. Ik neem het zoals het valt en geniet van de mooie momenten in zo'n seizoen. En wat jij hier laat zien is prachtig, echt de kleuren van de herfst in dat mooie licht.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hebt de kleuren van de herfst prachtig gevangen. Mooi d eerste
    twee foto's hoe de stammen in elkaar overlopen, er hangt altijd
    een bepaalde zweem over de natuur in deze periode van het jaar,
    bijna mysterieus.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik houd moeiteloos van de herfst, ik vind het veel fijner dan die extraverte zomer. De kleuren zijn inderdaad prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat fijn dat je weer naar de Kloostertuin kon wandelen en dat je de mooie kleuren zag. Ik hou van alle seizoenen, de lente voorop, dan de winter, dan de zomer, dan de herfst. Het overgaan van zomer in herfst vind ik altijd moeilijk. Maar nu ben ik gelukkig al weer een beetje gewend. Ik vind het bijna al weer gezellig, lampen, kaarsen aan, gordijnen dicht, ons eigen "holletje".

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo'n mooi plekje is hier niet. Maar nu geniet ik van de gloeiende avondzon op de perenboom. Helaas,als de blaadjes vallen zijn er meer mensen,die het moeilijk hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb meestal niet zoveel last van stemmingswisselingen. Lijkt me moeilijk. Maar mijn lij wilde deze week niet zo. Maar ja ook dat gaat alweer beter. Prachtige foto's Judy. En mooi die kloostertuin bij jou in te buurt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het kan een post covid ding zijn. Maar ook de vermindering van licht, waar ik sommige jaren meer last van heb dan andere jaren.

      Verwijderen
  11. Prachtige foto's, de herfst gevangen zoals die zich ook kan uiten. Ja, er is ook regen en storm (hier), dat hoort erbij. Net zoals de minder fijne emoties ook gewoon onderdeel van het leven zijn. Het kán nu eenmaal niet altijd zomer zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is waar. Door de herfst waarderen we de zomer des te meer.

      Verwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.