Pagina's

19 november 2022

het kon nog net



Brr wat koud is het ineens. En de komende nacht wordt nachtvorst verwacht. Dat betekent dat ik mijn balkonplanten moet beschermen. Ik zet een deel zo dicht mogelijk tegen de gevel waar ze overdekt staan. En de rest op het tafeltje vlak voor mijn keukenraam zodat ik ze kan zien als ik sta te koken.

En als je met potten gaat schuiven, zie je het ineens. Oei, wat is mijn balkon vies. Bladeren van de boom waaien op mijn balkon. En de vogeltjes knoeien nogal met eten. Ze poepen ook op de balkonrand die er groen van uitslaat.

Het kon nog net, vrijdagmiddag in het zonnetje. Vóór de vorst. Aan de poets en de schrob.




Alles ziet er weer een tint lichter uit. En hopelijk vriest het één hoog niet zo heel hard. Het kostte wat spierpijn. Maar dinsdag heb ik een kennismakingsgesprek met de post covid fysiotherapeute. Ik hoop dat ze me weer in vorm krijgt.


25 opmerkingen:

  1. Ha, een mooie bubbel heb je gepoetst ;-) Je was er inderdaad mooi op tijd bij. Ik had het hier gisteren nog over de Oostindische Kers die er nog zo fris bijstond in de tuin, dat we die eens moesten eten... en toen vroor het vannacht aan de grond en nou is alles zompig. Ik was er dus net te laat bij... en het blijft nog even zo koud hier.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja, als je blog Bubbels heet, dan moet ie wel op de foto! :)
      Ik zit natuurlijk niet op de begane grond, en dat scheelt wel een graad of wat. Wat jammer van de OI Kers. Hier duurt het niet zo lang, de vorst, vannacht het ergst.

      Verwijderen
  2. Spannend dinsdag, ik duim voor je. Opnieuw zulke leuke foto's. Ik "zie" je boenen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik ben benieuwd. Ik heb een lijstje met klachten en vragen opgeschreven.

      Verwijderen
  3. Wij wonen nu vierhoog. Ik hoop dat de planten het overleven. Heel veel succes dinsdag. Hopelijk ga je nu verbetering merken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat scheelt wel, Mieke, als je hoger woont. Soms is er aan de grond vorst maar meer naar boven niet meer.

      Verwijderen
  4. Het is heerlijk om op z'n tijd even flink te poetsen en het op te zien knappen. Maar als je weinig energie hebt, is het wel een dingetje...
    Ik hoop dat je een goede therapie gaat krijgen die je klachten gaan verminderen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, het was wel een dingetje. Ik was kapot. Maar goed, het gaat ook weer over en er komt goede hulp. Daar vertrouw ik op.

      Verwijderen
  5. Haha ja zo lokt het ene klusje vaak het andere uit. Maar goed.. je hebt nu toch een lekker fris balkonnetje. Een mooie bubbel op Bubbels! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie bubbel! en inderdaad net op tijd denk ik. Wij hebben net de buitenkraan, toch maar afgesloten...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was nodig want het heeft inderdaad gevroren vannacht.

      Verwijderen
  7. Ja, dat ene viooltje, dat doet het hem.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Judy it looks like you did a great job on your balcony. It is always sad to see the flowers fade. Hope you can get feeling better. It seems like there are so many side affects that follow us long after we recover from covid. Have a wonderful weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you, Debbie. There are people so much more worse than me.

      Verwijderen
  9. Ik hoop met je mee, Judy. Wij hebben wat potplanten binnen gezet en dat was maar goed ook want het was verrassend koud hier

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wij hebben gisteravond ook wat potten binnen gezet en maar goed ook, het vroor hier 8 graden! En de O.I. Kers is hier ook prut geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik hoop,dat die therapeute iets kan doen voor je.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh ik kan me voorstellen dat je dan inderdaad meteen even de boel schoonmaakt. Dan heb je een fijne frisse start in het voorjaars straks.

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.