Pagina's

06 november 2022

niet gepland maar geplant



Alle post covid hulptroepen waren ingeschakeld en de afspraken waren gemaakt. Ook voor de griepprik. Maar het leven besloot anders, ik werd geveld door een maagdarminfectie. Alle afspraken moesten weer afgezegd. Pas op de plaats.

Het gaat inmiddels beter. En straks kunnen die afspraken wel weer gemaakt worden. Maar een winterslaap lijkt me wel heel aantrekkelijk. 

Op mijn balkon wordt daar anders over gedacht. De bollen die ik een maand geleden in potten deed vertonen tekenen van leven. Er komt iets op. Zijn het de blauwe druifjes of de krokussen? En klopt dat wel? Pieken ze niet te vroeg? Ik wacht af wat er gaat gebeuren. 

Het doet me allemaal denken aan een plaatje dat ik ergens tegenkwam. Ikzelf zit ongeveer in het middelste potje. Iets minder depri, hoor, maar wel in winterslaapmodus. Maar mijn planten zijn al aan potje drie toe. Potverdrie! Het is wel hoopvol. Of juist niet, in verband met het klimaat? Nou ja. 


23 opmerkingen:

  1. Beterschap en ga de planten op je balkon achterna

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O soms herken ik me ook wel in dat middelste potje. Gauw weer beter worden, hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is ergens goed voor, hè. Om straks weer 'uit te botten'.

      Verwijderen
  3. Oei.. het zit je precies niet mee hè.. beterschap.
    Dat lijkt me het groen van blauwe druifjes.. dat is vaak vroeg, maar de bloemetjes laten dan nog lang op zich wachten hoor! Gaat allemaal goed komen.. met de bloemetjes en met jou! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, gaat al weer beter. Dankje mizzD!
      Ah dus dat zijn de blauwe druifjes en het is niet gek dat ze zo vroeg al uitlopen. Want de lente is nog ver weg.

      Verwijderen
  4. He wat vervelend voor je. Denk je alles geregeld te hebben, gaat het toch mis. Ik wens je veel sterkte en geduld. Hopelijk voel je je nu al wat beter.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beterschap Judy, Soms gaat niet alles zoals je het had gewild.
    Gr. Renske

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jee, wat veel tegelijk. Geef maar een poosje toe aan je wens een winterslaap te houden in de vorm van jezelf vertroetelen. Dingen doen als het kan en lekker nietsdoen wanneer het niet gaat. Aan tuttelen, beetje tv kijken, beetje slapen, beetje dit, beetje dat. Ik hoop dat het helpt. Beterschap, Judy.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi uitgebeeld, maar niet fijn hè.
    ik wens je beterschap enne ik zie er ook een blauw druifje in.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ho je taai, Judy, dan zit je zo weer in het juiste potje. Ik maak me soms druk over het klimaat, maar dat sommige bollen zo vroeg zijn is van alle tijden. Ik had wel eens sneeuwklokjes eind november.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik dacht ook al aan het klimaat. Maar dat hoeft het dus niet te zijn. Toch fijn om te weten dat er nog leven in de bollen zit. Dankjewel Bettie!

      Verwijderen
  9. He wat naar nou. Nou moet het maar afgeopen zijn vind je niet. Lekker weer opknappen en uit het potje groeien

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtige woordspeling! Ik ben benieuwd wat voor planten er uit gaan komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Soms zit het leven niet mee, ik weet er alles van. Maar we worstelen en komen weer boven Judy, zeker weten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo is het, Marthy! Jij had wat meer voor je kiezen dan ik! Goed om te lezen dat je weer een rondje kon doen.

      Verwijderen
  12. Het zit (zat) je niet mee! Gelukkig dat dit van kortere duur was dan de covid-naweeën. Ik ben me al aan het voorbereiden op de winterslaap... ah! Zalig!

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.