Pagina's

22 februari 2023

als dat geen lente is...



Een jaar geleden stond er een bak met bollen te pronken in mijn woonkamer. Kijk maar hier. Toen ze uitgebloeid waren, liet ik het groen afsterven, droogde de bollen en bewaarde ze in een papieren zak in de berging. En ik plantte ze in potten in het najaar. Kijk maar hier.

En hey presto... instant voorjaar op mijn balkon!

De potten staan op een tafeltje voor het raam, zodat ik ze vanuit de keuken kan zien. Er komen steeds meer krokussen uit. En ik hoop dat de blauwe druifjes zich ook snel laten zien. Van de irisjes die er ook in zitten is het groen al opgekomen. Zo spannend!


15 opmerkingen:

  1. Wat leuk is dat he, dat je er opnieuw plezier van hebt. Hier beginnen de Narcissen ook te bloeien. Dat zijn allemaal bollen die ik eerst in huis heb gehad. Zal eens een foto maken en op mijn blog laten zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Daar heb je veel plezier van

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk en ik wist niet dat je ze op deze manier kon bewaren!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jaaa!.. goed gelukt!.. ik dacht het wel.. het werkt zo bij mij ook altijd, elk jaar weer gratis het voorjaar in je tuin/ potjes! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh goed gelukt, zo heb je nog meer plezier van de bloemen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk dat het zo goed gelukt is, het voorjaar kan beginnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Daar word je instant vrolijk van! Jouw bolletjes zijn je dankbaar (geweest) voor hun fijne winterslaap... groetjes, Anuscka

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een heerlijk gezicht, is dat genieten. Goed gelukt hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ohhh, om vrolijk van te worden, wat een prachtige lentebode laat je zien.
    De winterslaap heeft de bolletjes goed gedaan, op deze manier kun je er
    jaren plezier van hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Daar kijk je toch met een glimlach naar?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat is zeker een teken van de lente. Hier groeien inmiddels ook heel veel sneeuwklokjes!

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.