Pagina's

14 februari 2023

tulpen voor valentijn



De foto was nogal donker. Dus ik besloot met een online fotoprogramma de foto wat lichter te maken. Maar je kunt nog veel meer met dat soort programma's. 

Heel vaak zie ik bewerkte foto's voorbijkomen en in principe hou ik er niet van. Als je een mooie foto maakt, hoeft het niet nodig te zijn om hem op te pimpen. Het enige dat ik doe is foto's en scans van mijn schilderijen zodanig bewerken dat ze de werkelijkheid zo goed mogelijk benaderen. Zeker in mijn Etsy winkeltje moeten de schilderijen die ik te koop aanbied er zo waarheidsgetrouw mogelijk uitzien. 

Maar soms is het leuk om te spelen.
Fijne Valentijnsdag!



15 opmerkingen:

  1. Ja dat vind ik ook leuk om te doen. Beetje proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een compleet verschillende sferen kun je dan creëren hè? Ik vind experimenteren soms ook leuk (zie mijn 'nieuwe' header boven Levensjutters, op grond van een oude foto). De bovenste foto vind ik de mooiste. De meest romantische, zeg maar, vandaag... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die andere twee zijn meer om wat verschillende dingen te laten zien.

      Verwijderen
  3. Ik ben je nog steeds dankbaar voor alle tips die je gaf mbt fotobewerkingsprogramma's.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De eerste de beste toch wel voor mij.. ben het met je eens dat een foto niet gepimpt hoeft te worden (een mens zéker ook niet! ;-) ), maar jaa.. ik probeer die dingen ook soms wel uit hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die andere twee zijn meer om wat verschillende dingen te laten zien.

      Verwijderen
    2. Ja, snapte ik.. en die laatste is echt wel geslaagd.. door de vaas lijkt het net echt een foto van vroeger zo in sepia.

      Verwijderen
    3. Het is een oude aardewerk kan. Een keer gekocht bij de kringloop.

      Verwijderen
  5. Ik vind de bovenste foto erg mooi gelukt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ontzettend leuk, vooral de bovenste is mooi. Ik ben niet handig met fotobewerkingsprogramma's dus doe er niets mee. Ik heb nog steeds Picasa op mijn laptop staan en daar rommel ik een beetje mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk zo'n bewerkingsprogramma, ik probeer er ook wel eens mee te experimenteren, maar doe er dan vervolgens niets mee.
    De eerste foto is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja, er kan veel... En ik vind het ook leuk om een beetje te spelen, maar kies toch meestal wel voor de werkelijkheid. Je eerste foto vind ik prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lovely bouquet, would make a pretty painting .

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.