Pagina's

08 februari 2023

wat een weelde!



Dit zag ik maandag uit mijn keukenraam voordat de verwarmingsmensen kwamen. Ochtendgloren. 's Winters kan ik door de boom heen het klokkentorentje van de Broederenkerk zien. En 's zomers is die boom mijn groene uitzicht. Hij is een geweldig tussenstation voor de vogeltjes van en naar de voedercontainer op mijn balkon. Mooi, hè.

Maar mijn grootste weelde is mijn fluisterstille nieuwe cv ketel. Het kostte een halve dag. En het viel mee. Ze hebben de koof die voor leidingen boven mijn keukenkastjes zit niet afgebroken, maar het kan zijn dat dat alsnog moet. En dat gebeurt dan door andere mensen. Ik hoor het wel. Maar, ik heb weer verwarming en warm water! 

De lange week dat ik zonder zat, was gauw vergeten. Maar toch had ik even nodig om de nieuwe ketel te vertrouwen. Hoorde ik niet weer een vreemd geluid? Kwam dat van de ketel of van buiten? Ik had nog een tijdje flink de schrik erin zitten. Ik zag ook vreselijk tegen het gedoe van het vervangen op. Het zorgde onbewust voor een hoop stress en dat voelde ik in mijn lijf. Maar dat is nu gelukkig over.

Intussen geniet ik van kleine dingen in mijn eigen kleine wereld. Waaronder 'mijn' klokkentorentje. Waar gistermiddag ineens pal de zon op scheen. Het haantje stond te schitteren. En dan ben ik me bewust van het feit dat ik het goed heb. 


13 opmerkingen:

  1. Wat een prachtig uitzicht en heel herkenbaar die stress als er iemand in je huis komt om iets te maken, veranderen, aan te leggen. liefs van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gelukkig dat het voorbij is. Geniet van de rust.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn oma zei altijd: 'de mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest..' en dat is gewoon ook zo.. hoevaak ík al niet wakker gelegen heb van dingen die achteraf juist reuze meevielen! Bij jou dus eigenlijk ook, al zit je nog een beetje met het traumaatje van die enge geluiden hehe. Komt ook wel weer goed. En je gaat nu vast besparen op je energie, mooi meegenomen!
    Prachtige lucht waar je tegenaan keek.. en dat torentje is ook de moeite! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig uitzicht heb je. En logisch,dat je wennen moet aan een GOEDE verwarming

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn dat alles toch goed gekomen is. En gelukkig is het nog af en toe koud, zodat de ketel goed zijn best kan doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooi uitzicht! Oh, en die lucht is ge-wel-dig mooi...
    Fijn dat de ketel is geplaatst en dat je er weer warmpjes bijzit!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik kan me die stress wel voorstellen. Wij kwamen hier in het Franse huis eens midden in de winter aan, bitter koud natuurlijk en toen deed de verwarming het niet. Twee dagen in de kou gezeten en wassen bij de gootsteen met een keteltje warm water. Afgrijselijk! Geniet maar lekker van je torentje, je hebt een mooi uitzicht.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een weelde inderdaad. Warmte, stilte en dit uitzicht. Heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een geweldig mooi uitzicht heb je , en dan die kleuren, prachtig!!!
    Heerlijk dat de kachel weer warmte geeft, en alle nieuwe geluidjes
    moeten weer even wennen maar ze zullen een stuk vriendelijker klinken
    dan de vorige. Zag ook meteen het haantje glinsteren, zo mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooi blog, je maakt me blij. Het uitzicht, wat heerlijk. De boom, steeds wisselend met de seizoenen, vogeltjes en een prachtig torentje. En dan die lucht, wat een kleur.

    Wat fijn dat de ketel het weer doet. Die spanning in je lijf. Ik lees hier dat meer mensen het herkennen. Hier zit er nog 1. Ik ben altijd heel dankbaar voor de kennis van iedereen die iets in het huis komt maken, maar inderdaad, het brengt spanning mee. Nu lekker bijkomen en genieten van de boom en alles en je mooie, nieuwe geluidloze, nu ja, af en toe een geluidje, ketel.

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.