Pagina's

27 februari 2023

badend in de zon



Weertje, hè. Het had wel een beetje gevroren vannacht. En het was best koud nog vanmorgen, maar wat maakt dat zonnetje een verschil met het grijs van vorige week. 
Dat werd wandelen. En ik knipte hier en daar een foto. 

St. Jozef stond al van de zon te genieten. Deze keer niet met een familie kraaien op zijn kop, zoals vaak. En bij de IJssel was het ook genieten, met die strakblauwe lucht.






En hieronder: badend in de zon... letterlijk.




De zon maakt bekende stadsgezichten net iets mooier. 
Op het Grote Kerkhof zorgt een zijstraat voor een streepje zon. 
En een zonovergoten doorkijkje richting de Kleine Poot. bij de Lebuinuskerk.





De scherpe contrasten inspireren. Ik zie allemaal mooie plaatjes in de boekwinkel.




David Hockney liet zich ook al inspireren door een zonnig tafereeltje. Ik was in goed gezelschap. 


15 opmerkingen:

  1. Dat is jouw kunstenaarsoog.. dat je , net als David Hockney, het effect van die lichtinval zo mooi ziet. :-)
    Maar die jongens aan het zwemmen..!!! brrr.. het heeft vannacht echt gevroren volgens mij, dus dat water moet wel ijskoud geweest zijn!
    Dat bankje bij de kerk staat daar wel op de goeie plek hè.. precies in dat streepje zon hahaha!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha mizzD! Ja, en als de zon opschuift komen achtereenvolgens de andere bankjes ook aan bod. :)

      Verwijderen
  2. Kijk nou toch! Winterbaders in Deventer! Stoer! En wat een prachtig licht, en een mooi oog ervoor heb je. Hier vandaag idem dito, dus ik ga er nu van genieten! groetjes, Anuscka

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kwam hengelaars tegen. Gekleed en grote netten dragend alsof ze visten op de wilde wateren van Schotland. Ik zie ze regelmatig, ook vissend in de sloot voor ons huis. Wat droegen ze? Een korte broek......... en ik had het koud in mijn winterjas met dikke sjaal.
    Zwemmend in de rivier, wow. dat doe ik ze niet na.
    Heerlijke wandeling, Judy, met iemand ie "een schildersoog" heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk hè die zon, ik denk dat we daar allemaal aan toe zijn, maar ik houd toch maar liever mijn jas aan!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Weldadig, die zon...! Maar vandaag hadden we er niet zoveel van als gisteren (hier in het westen). Fijn om zo te wandelen en plaatjes te schieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nee zeg, ik krijg er kippenvel van, maar wat een geweldig weer was het vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoe zo'n zonnetje het verschil maakt, heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Judy your blue skies are gorgeous. You are so right a bit of sunshine makes all the difference. Looked like you captured two brave souls getting a sun tan. Bet they were a bit chilly! Well take care friend and have a lovely week. Hugs! P.S. Hope you are seeing some signs of spring too.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een GEWELDIGE beelden laat je zien, zit echt te genieten!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig, die kerk met dat stukje toren er achter, die streep licht, Ik geniet!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Tja, met het zonnetje erbij is het buiten toch veel fijner hè.

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.