Pagina's

06 april 2023

engeltjes, vlinders en kraaien



Prachtig weer, het houdt niet op. En ik maakte allerlei foto's in de categorie 'zomaar'. 

Boven, de LB oftewel de Lange Bisschopsstraat, op een zonovergotenmaandagochtend. Het lijnenspel van deze straat vind ik altijd prachtig. Aan het eind zie je een glimp van de puntdaken van de Lebuinuskerk. 
En hieronder, in de Kleine Overstraat, zag ik ineens allemaal engelenkopjes aan de gevel.





Bij de kringloopwinkel een raam waar ik vrolijk van werd.
En de boom op het Lamme van Diezeplein maakt een mooie schaduw op de oude muur, restanten van het vroegere klooster.




Bij een raam in de vensterbank zaten twee kraaien. Eh, nepkraaien. Je ziet ze hier wel vaker, kennelijk helpt het om de echte kraaien te verjagen. Maar het meesje liet zich niet neppen. Die hupte er gewoon overheen. En ik vermoed eigenlijk dat echte kraaien zich ook niet voor de gek laten houden.


22 opmerkingen:

  1. Ik hou er van, van 'zomaar' foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo'n leuk blog. In gedachten wandel ik mee. Zo leuk om door jouw ogen de stad te bekijken. De meesjesfoto is fantastisch, ook je commentaar erbij.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie foto's met die schaduwen en dat meesje is leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zomaar foto's, wat een heerlijke naam voor een rubriek. En ik hou ervan. Zomaar wat lukraak knippen en dan zien wat je ermee kunt en waarvoor je ze gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Grappig die nepkraaien met het meesje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. "Zomaar foto's zijn zo leuk, 't zijn vaak echte "toevaltreffers" ineens zie je ze.
    Zoals dat meesje.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jij hebt echt een goed oog voor de zomaar foto's. Ze zijn stuk voor stuk heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Schitterend joh! Ja, 3 mooie dagen, maar vandaag helaas een stuk minder...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo zonnig als het bij jou was, zo grijs en nat was het vandaag hier in het Randstedelijke!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier was het ook afgelopen in de loop van de middag.

      Verwijderen
  10. Fijn dat we even konden meewandelen in de zon. Wat heerlijk hè, helaas vandaag niks geen zonnetje meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hé.. deze was niet in m'n feedreader verschenen.. bijna gemist en het is zo'n mooie en leuke post vol vleugelgefladder! :-)
    Zijn die kraaien niet tegen duiven? dat heb ik altijd gedacht.. en duiven zijn letterlijk en figuurlijk schijterds, dus die zullen zich wel laten wegjagen door een namaakkraai. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Duiven? Ja, dat zou kunnen. Alleen zie ik zelden duiven hier. Wel kraaien. Maar of die overlast geven op balkons, geen idee. Ik heb er geen last van. Ik heb aan de voorkant van mijn flat kraaien en aan de achterkant eksters. En ze komen niet op elkaars terrein.

      Verwijderen
  12. Ik krijg altijd helemaal zin om naar je woonplaats te komen door je prachtige foto's Judy.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuke blog. Soms valt je ineens iets op terwijl je er al tig x langs kwam. Mooie foto met dat meesje. Fijne Pasen. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat is het toch een heerlijke hobby he. Zomaar...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat leuk toch dat meesje op de kraai. Ik hou van kijken en echt zien net als jij. fijn weekend toegewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Great photos Judy. The crowd made me smile. I read they are such smart birds! Hugs

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zomaar leuk . Genieten van mooie dingen die zomaar op je pad komen

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Haha, grappig, dat meesje, dat gewoon bovenop zo'n kraai gaat zitten... En heerlijke beelden van Deventer weer, mét strakblauwe lucht ook nog... 😍

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.