Pagina's

03 april 2023

hoe is het met de kastanje­bomen op de brink?



Ik ben gefascineerd door de kastanjetakken die ik hier in een vaas heb staan. Geweldig wat een groeikracht daarin zit. Hieronder zie je hoe ze er nu uitzien.




De Brink hier in Deventer staat vol met kastanjebomen en ik was heel benieuwd hoe het daarmee was. Elk jaar is dat vaste prik, naar die bomen kijken. Dus toen vanmorgen de zon volop scheen deed ik een rondje Brink. Niet elke boom is even ver met uitlopen. Misschien door plek waar ze staan. De een vangt meer zon dan de ander.






Wilhelmina schitterde in de zon. Het lijkt of de bomen achter de fontein nog kaal zijn. Maar ook daar was al een waasje groen te zien.

Voor de Waag stond veel oranje volk. Het was de aftrap - zo vertelden ze mij - van de jaarlijkse grote schoonmaak van de binnenstad. Mooi. Elke maandag - als de winkels dicht zijn - vindt er veel schoonmaakwerk plaats in de stad. Er wordt geveegd en afval opgehaald, wat op drukke winkeldagen niet goed mogelijk is. En die maandag ging er dus een schepje bovenop met schoonmaak- en herstelwerk. 

20 opmerkingen:

  1. Prachtig, die takken bij jou. Een waar kunstwerk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Those chestnut branches and trees are lovely. Here in the U.S. many decades ago the chestnuts had a blight in our area and all of them died. That was most likely 90 some years ago. It happened when my dad was a boy. So glad to read how people care for your lovely city. Have a super week. Hugs!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Chestnut trees are vulnerable too here. Lots of trees already had to be chopped. But these on the Brink seem to be healthy.

      Verwijderen
  3. Wat lopen de kastanjetakken mooi uit. Zondag niet opgelet op de kastanjes bij de brink. Te druk met de kramen van de stoffenmarkt. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nog eventjes en alle bomen zijn weer vol met fris jong blad! Goed dat er zoveel aandacht is voor het schoonmaken van de stad!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie takken zijn dat in de vaas.
    De Brink is altijd weer gezellig.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn dat er zo goed schoongemaakt wordt. Dan is het extra genieten van de mooie bomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het zijn ook flinke bladeren die uit die knoppen geperst moeten worden hè..! :-) Kastanjes vind ik sowieso altijd majestueuze bomen.. ze hebben zelfs een beetje de vorm van een kroon, met die uitstaande takken boven de stam. Op dat mooie plein staan ze prachtig!
    Geweldig dat er in Deventer zo goed opgeruimd wordt.. volgens mij zijn die mensen híér allemaal wegbezuinigd zo onderhand.. het is hier vaak gewoon een zooitje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben heel benieuwd hoe groot die bladeren worden in de vaas.

      Verwijderen
    2. Vergat ik nog te schrijven.. die eerste foto is echt prachtig!

      Verwijderen
    3. Dankje! Een toevalstreffer, die duif, die net wegvloog toen ik op de knop drukte.

      Verwijderen
  8. Mooi die duif zo, en ik zie al een groene waas... hier zie ik alleen nog maar de knoppen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh, wat een prachtige takken! Ik kan me je fascinatie voorstellen. En ik vroeg me bij het zien van de foto van al die containers al af wat die daar deden, maar het was schoonmaakdag dus. Goed idee! Ik zou willen dat ze hier groeien: kastanjebomen, maar met de harde zeewind wordt het hier niks....

    BeantwoordenVerwijderen
  10. It is lovely to bring nature indoors, branches make such elegant displays indoors too. (Betty Elderberry-rob)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De kracht van de natuur blijft heerlijk om naar te kijken.Ook in een vaas !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Bomen en takken,allebei mooi. En uiteindelijk de kastanjes

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.