Pagina's

24 april 2023

ik kom nergens



Ik kom nergens meer tegenwoordig. Eerst de pandemie, dus toen mocht het niet. Toen long covid, en toen ging het niet. En ik voelde me steeds meer opgesloten.

Volgens de minister is corona over, dus we hoeven niet meer voorzichtig te zijn. Hmm. Ik heb wel moeite om dat los te laten. Ik wil nog steeds voorzichtig zijn. Mijn pijnlijke spieren en gebrek aan energie herinneren me nog dagelijks aan corona. En het openbaar vervoer in, dat was nog wel een dingetje. 

Tot vorige week. Ik moest voor een niet belangrijke jaarlijkse controle naar het ziekenhuis. Het was door covid al een half jaar uitgesteld. Dus ik de bus in. En het ging gewoon allemaal goed. 

In het ziekenhuis hingen overal schilderijen. Gemaakt door Anne en Mart. Vader en dochter. Zij begint. Brengt verf aan in willekeurige patronen. En hij maakt er figuren van. En samen maken ze kunst. En veel plezier.

Ik vond het prachtig! Het doet graffiti-achtig aan. Ik maakte foto's met mijn telefoon, dus niet allemaal even recht. Maar hopelijk krijg je een goede indruk. Op hun website staan er nog veel meer. 




Het laatste schilderij sprak me het meest aan. Maar dat komt omdat ik van de combi rood en groen hou. Het doet me denken aan het lijnenplan van de Londense Underground waaroverheen een mural is gemaakt. Met dat moois om me heen was het helemaal niet erg dat ik een tijdje moest wachten. 

En dat busritje smaakte naar meer. In mei staat een tripje met de trein op het program. En ik wil ook weer eens naar Museum MORE in Gorssel. Dat is 12 minuten met de bus voor mij. Kleine stapjes.




21 opmerkingen:

  1. Wat fijn dat je het weer durfde. En meteen beloond want wat een leuk werk van die vader & dochter.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn voor je,dat je wereld weer groter wordt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hele bijzondere schilderijen, leuk wat ontstaat bij zo'n samenwerking. Maar het mooist is natuurlijk dat jij weer gaat/durft te reizen. Heel fijn voor je.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed zo.. met kleine stapjes gaat het ook vooruit. En ik denk ook dat we niet meer zo bang hoeven zijn.. door het te hebben gehad en de vaccinaties, ben je al veel meer immuun en het virus maakt ook nog es lang zo ziek niet meer.. ik denk dat we er een beetje meer vertrouwen in kunnen hebben dat het echt nu meer een mildere griep is geworden. Maar kan me wél voorstellen dat je, als je zoals jij nog tobt met de gevolgen ervan, voorzichtig blijft hoor.
    Echt leuke kunst is dat.. en bij die laatste moest ik ook meteen aan die Londense metrolijnkaart denken ja!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat we immuun zijn is volgens mij onzin, want waarom moesten we ons om de 3 maanden laten vaccineren? Omdat de immuniteit heel snel weer afneemt, zeiden de autoriteiten. Dat omikron mild is, is wel waar... voor de meeste mensen. Maar kwetsbaren moeten voorzichtig blijven, zeiden ze ook. Dus ik voel me veroordeeld tot een voortaan voorzichtig leven. Vandaar dat ik het ov mijd/meed.
      Ik was vanmorgen voor iets anders even bij de huisarts en daar hangt nog steeds ontsmettingsmiddel bij de ingang, en handen geven doen we niet meer.

      Verwijderen
    2. 'Méér immuun' schreef ik.. en vooral door het al gehad te hebben.. maar goed, je hebt een punt. Kwetsbaren moeten ook voorzichtig blijven voor influenza-griep, die kan ook heel dodelijk zijn hè.
      Ik voel me in mensenmenigten ook nog niet echt op m'n gemak, maar doe het ondertussen wél weer als het niet anders kan.
      Dat ontsmettingsmiddel hangt overál nog.. en ik gebruik het dan ook nog.. vond het jammer dat het winkelwagentjesontsemttings apparaat bij de supermarkt weg was gehaald. Ben wel een beetje 'viezer' geworden van alles wat andere mensen zo lang aangeraakt hebben, maar ik waak wél voor smetvrees.

      Verwijderen
    3. Die immuniteit ben je allang kwijt, mizzD. Er zijn mensen die al drie keer corona hebben gehad. De enige 'min of meer bescherming' nu is dat het virus minder rondwaart. Hier is het ontsmettingsmiddel overal weg, ook in het ziekenhuis zag ik het niet meer.

      Verwijderen
  5. Nou dat Kuipers zegt dat het over is, klopt voor geen meter. Want de nieuwste golf komt uit India en heeft zoch al verspreid naar Engeland en de VS. XXB.1.16 heeft deze variant en hij is heel erg besmettelijk. Ook weer doden.
    Je kan er op zitten wachten dat het hier ook komt of het is er al en met de komende koningsdag waar het hutjemutje staat, zal het hier ook weer beginnen.
    Den Haag, het RIVM kiezen voor de economie en niet voor de gezondheid van de mensen.
    Ik volg een aantal artsen en anderen die nog elke dag trouw bijhouden wat de covid betreft, want Kuipers en het RIVM kan je niet meer serieus nemen.
    Wij blijven daarom trouw mondneusmaskers dragen, want ook longcovid neemt Den Haag niet serieus. Gelukkig wel in het buitenland.

    Mooie schilderijen, vrolijke kleuren en veel te zien in de schilderijen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, het is ook niet over. Er zijn nog steeds mensen in het ziekenhuis.
      Dat van die nieuwe Indiase variant wist ik niet. Maar het is wel logisch dat het virus niet ophoudt met muteren.
      Ik blijf afstand houden en mensenmassa's vermijden. Dat zit er zo ingebakken nu. Mondmaskers draag ik niet, maar ik houd wel afstand. Het viel me overigens wel mee in de bus, het was goed te doen met de afstand.

      Verwijderen
  6. Fijn dat dit noodzakelijke busritje je voldoende vertrouwen geeft om er op uit te gaan. Ben de laatste 3 maanden regelmatig in het DZ geweest, maar heb niet op de schilderijen gelet. Man en ik hebben beiden in DZ gewerkt en komen bijna altijd wel een collega of bekende tegen en dan heb je weer geen oog voor de kunst. Ik vind de schilderijen erg mooi, misschien wandel ik er binnenkort eens naar toe. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Dientje, ze hangen in de eerste hal rechts als je vanaf de ingang naar rechts loopt. Ik moest bij de dermatoloog zijn. Of ze op andere plekken ook hangen weet ik niet.

      Verwijderen
  7. Judy praying that you will start feeling better soon friend. I would like to think that covid will eventually be a thing of the past. Perhaps though we will have to be cautious for quite some time to come. I loved those paintings the father and daughter do together. Such wonderful way to make art. Hope your plants are growing well and that you are seeing lots of signs of wonderful spring things. Hugs!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. I hope the fatigue will decrease, Debbie. Growing plants and enjoying nature is a great cure!

      Verwijderen
  8. Fijn hè, even er uit.
    Ik vind het "rode" schilderij ook het mooist. Maar als je langer kijkt ontdek je dat ze allemaal wat hebben.
    En covid over? ik blijf voorzichtig (beetje de schrik te pakken).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je blijft kijken en je ziet iedere keer weer iets nieuws. Knap hè.

      Verwijderen
  9. De titel van je blog deed me even schrikken, maar gelukkig... kom je wel weer ergens tegenwoordig. En wat een fascinerende kunst! Daar kun je in verdwalen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou het voelt wel zo. Alles kost zo veel moeite. Er zijn dagen dat ik ervan baal.

      Verwijderen
  10. Goed dat je de stap weer hebt genomen om wat meer er op uit te treken. Vader en dochter zijn kunstenaars, ik vind de schilderijen geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Waar een bezoekje aan het ziekenhuis niet goed voor is...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Fijn dat het goed ging in de bus en de schilderijen zijn werkelijk prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtige kunst en wat fijn dat hè weer wat meer in de openbaarheid kunt komen.

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.