Pagina's

12 april 2023

ontluikend groen



Het mooiste ontluikende groen staat bij mij in een vaas: de kastanjetakken. Zo mooi.




En de boom aan de achterkant van mijn flat begint ook weer tekenen van leven te vertonen. En als er een streepje zon op schijnt valt dat extra op.




Ik weet niet wat het voor soort boom is. Het zijn witte bloemblaadjes die straks massaal afvallen en de straat en mijn balkon wit kleuren. 

En ook in mijn balkonpotten ontluikt iets. Ik denk de ooievaarsbek die ik vorig jaar kocht. In de pot ernaast strooide ik een bijenmengsel bloemenzaad uit. Ben benieuwd.
Of de vrouwenmantel en de aardbeienplant de winter overleefden valt ook nog te bezien. Het is nog vroeg dag.


26 opmerkingen:

  1. Mooi zijn ze, je kastanjetakken! En het is nog vroeg, misschien komen de plantjes nog tevoorschijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja zéker mooi.. vooral als het licht er zo doorvalt, als op je eerste foto.. zo probeer ik in het bos ook altijd blad te fotograferen! :-)
    Ik heb onder je postje drie kleine fotootjes staan over eerdere postjes over je balkontuintje en op de rechtse staat blauwpaars ooievaarsbek.. met datzelfde blad ja.. dus ik denk dat je vermoeden juist is. :-) Voor de rest is het nog best vroeg.. en dan nog met die koude nachten van de laatste tijd.. komt wellicht nog allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk ook de ooievaarsbek. En het is inderdaad nog vroeg. Ik ben nog voorzichtig met eventuele nachtvorst. De IJsheiligen zijn pas half mei.

      Verwijderen
  3. Wat zijn de kastanjetakken mooi uitgekomen. Het is genieten om te zien wat er nu weer boven de aarde komt. Ik loop elke dag een rondje tuin om te kijken wat er nieuw is en hoe het gaat met de groei. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heerlijk is dat, zo'n rondje tuin! Het gaat best hard.

      Verwijderen
  4. Wow, die kastanjetakken. En de rest komt ook vast goed hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige kleur en vorm, de kastanje takken. Prachtig de foto van het boompje. De lente, het komt echt......

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb zo veel plezier van die takken! En die boom, dat is ook hoopvol.

      Verwijderen
  6. Is er veel verschil tussen kastanje binnen en buiten?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het gaat buiten ook hard, zag ik vanmorgen bij de kastanjebomen op de Brink.

      Verwijderen
  7. Ja hoor, dat is ooievaarsbek, niet te missen. Dat komt wel, een overlever die plant.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heb je ooit die geranium 'Rozanne' kunnen vinden, Marthy?

      Verwijderen
  8. Judy what a lovely photo of your chestnut branch. It is so wonderful to see new growth and renewal. Looks like your starting to see progress with your potted plants. Hope you are enjoying a lovely spring day. Hugs!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie kastanjetakken. En je hebt veel gezaaid en geplant, ik hoop dat het opkomt, dan kun je er weer over schrijven. Ik vind die balkonberichten erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtige takken! Komen er nou later ook wortels aan? groetjes, Anuscka

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tot nu toe niet Anuscka, en ik denk eigenlijk ook van niet. En ik kan ook geen kastanjeboom op mijn balkon kwijt. :) De kronkelwilg takken van vorig jaar, die wortelden, kregen luis en ik heb ze weggedaan.

      Verwijderen
    2. Ach, wat jammer, van die luis. En mocht die kastantjetak gaan wortelen... (dan kom ik hem ophalen!)

      Verwijderen
    3. Hahaha, afgesproken. Maar geen wortel te bekennen helaas. Ik denk dat je meer succes hebt met een kastanje in de grond stoppen. Dus even wachten tot de herfst.

      Verwijderen
  11. Mooi dat ontluikende leven! Echt lente : )

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja dat is zeker mooi. Evenals de foto die je ervan maakte

    BeantwoordenVerwijderen
  13. What a lovely idea to take a branch indoors and watch the leaves unfurl, it is very beautiful and simple. Maybe the tree with falling petals is a cherry? our neighbours have one and it drops it's beautiful pale pink and white petals carpeting the road.

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.