Pagina's

02 april 2023

geen zon.... dag



Had me er zo op verheugd. Een ZONNIGE dag. Zoals was voorspeld. Maar dat was 's morgens nog niet zo. En hoe lang moet je dan wachten? Dus ik ging toch, om half tien. Dan maar bewolkt. Het was zelfs koud, ik had ijskoude handen toen ik terugkwam. Maar ik vond de lente overal, en dat maakt veel goed.

Daar ging ik voor. Voor die prachtige magnolia, die ik zag toen ik laatst dingen naar de kringloop bracht. De afgifte van goederen vind plaats aan de achterkant van het pand, en dan zie je ineens achtertuinen met al het prachtigs dat daarin staat. Dit dus. 

Op weg ernaartoe zag ik veel moois.









En hieronder tegen een gevel kwam deze plant weer op. Ik had hem vroeger in mijn tuin, hij wordt vrij hoog. Prachtig blad. Maar hoe heet hij ook al weer?

En toen kwam de zon door. Aan het eind van de ochtend. 


23 opmerkingen:

  1. Prachtig. Ik had plannen om met een dik vest in de tuin te gaan zitten. Helaas winterjas+ muts en wandelen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De zon schijnt inmiddels volop, maar het is steenkoud.

      Verwijderen
  2. Na twee dagen kletsnat geregend te zijn werden we vandaag wakker met een stralend blauwe lucht mét zon, daar in West-Friesland.. heerlijk! En toen kwamen we buiten.. en waaiden we haast het IJsselmeer in..! hahahaha! IJskoude wind ook nog es..! Maar het zonnetje maakte veel goed hoor! :-)
    Toch veel moois en lenterigs in Deventer.. je had gewoon de verkeerde paden bewandeld! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik gun jullie dat zonnetje na twee natte dagen! De foto's zullen prachtig zijn, sowieso. Ja, inderdaad, ik moest beter zoeken. :)

      Verwijderen
  3. Hier nu volop zon, maar ook wind en koud. Toch nog maar even naar buiten. Bbbrrrrrr

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En in Groningen een heerlijke lentedag! Fijn dat er steeds meer kleur in de tuinen komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het voorjaar is bij jou al wel helemaal losgebarsten zeg! Ook al is het dan nog koud en kwam de zon pas laat. Hier genoten we vandaag (wel) van een geheel zonnige dag, blauwe hemel, dus lekker in de tuin gewerkt én gegeten. Maar hier bloeien zelfs de narcissen nog niet! groetjes, Anuscka

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik heb er lang naar gezocht, maar het zit toch echt te komen. Wat gek dat het bij jullie nog even duurt eigenlijk. Maar wel een blauwe lucht, heerlijk!

      Verwijderen
  6. Vanmorgen bij uitlaten van de hond had ik spijt dat ik geen handschoenen aan had gedaan. Tegen 11 uur naar de stoffenmarkt in Deventer geweest, brr, niets aan. Vanmiddag toch een poos in de zon en uit de wind gezeten. Maar het was wel zoeken naar de 'Zon' dag. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oooh de stoffenmarkt, dat moet ik toch echt in de gaten houden.

      Verwijderen
  7. Ik waagde me hier nog even niet buiten, net zoals in Nederland een ijskoude wind en de zon liet zich maar sporadisch zien. Genoeg binnen te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het leek erop dat het daar bij jullie zo veel zonniger was.

      Verwijderen
  8. Ik schrok vanmorgen van de koude wind op de fiets, had het anders verwacht na de weersvoorspelling. Gelukkig was het vanmiddag beter.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Spring is definitely hitting , nice to see all the plants flowering. The plant you don't remember the name of is Vinca minor . I planted it in my garden, but it really took over so now I only keep it in pots so I can control it.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. O ja, wat viel dat gisterochtend tegen hè... Maar de regen kwam zaterdag ook later dan verwacht, dus ik denk dan altijd maar dat alles wel op zal schuiven.
    Bij ons ook vanaf een uur of 1 's middags de zon! En in de ochtend was het me toch koud...
    Wat goed dat je toch naar buiten bent gegaan, want je kwam zoveel moois tegen. En dat zonnetje denken we er dan maar bij.
    Vandaag is het top!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Geweldig, die magnolia's hè, gisteren zei ik tegen mijn man: "de volgende wandeling wordt thema magnolia er zijn er zoveel!"

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Echt van profiteren nu, van de magnolia's. Want hierna moeten we er weer een jaar op wachten.

      Verwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.