Pagina's

21 april 2023

middagzon



Ik moest woensdagmiddag wat ophalen bij de apotheek en wandelde langs het park. Het was stralend weer, en het viel me op hoe anders het licht 's middags is. Feller. Meestal wandel ik 's morgens in het vroege zachtere ochtendlicht. 

Ik wandelde langs het park en dan zie je de verschillende stadia van uitbotten goed. De kastanjeboom is al flink op weg.






Wat ik onderweg links en rechts aan moois in tuintjes en perkjes zie, gaat ook op de foto. Ook de paardebloem, die we steeds meer gaan waarderen.






De tulp in een klein perkje had net water gehad. 




En over tulpen gesproken... wat hieronder in een pot voor een gevel stond te bloeien was puur vuurwerk.




En zulk mooi licht creëert ook mooie schaduwpatronen. 


17 opmerkingen:

  1. Mooi en goed gezien. 'Gewone' dingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het groen is ook zo mooi in deze tijd van het jaar

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijke wandeling. Ja, de middagzon is anders. Mooie foto's, mooie foto "vuurwerk".

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi verslag, heerlijk dat alles weer uitloopt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is het voorjaar toch een schitterend seizoen als ik je foto's zie!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. In het voorjaar is het licht de hele dag nog wel mooi.. al kan het in de middag best al wel 'hard' zijn vind ik.. had ik in de Keukenhof soms wel last van. Maar schaduwen zijn dan wel prachtig ja!
    De raamhanger boven dat 'vuurwerk' mag er ook zijn..!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had er nooit over nagedacht, maar ik vond het licht ook 'hard'. Ik zag het aan mijn foto's. Ja, die raamhanger... het is een mooie gevel!

      Verwijderen
    2. Maar in de zomer is het nog erger.. dan is het vaak scherp. Daarom dat ik van de herfst hou.. dan is het bijna altijd mooi warm. En wateroppervlakken zijn onder een wínters zonnetje van het mooiste blauw. ;-)
      Was m'n gegevens dus weer es vergeten in te vullen hehe.. maar je wist toch wel wie ik was denk ik. ;-)

      Verwijderen
  7. Die laatste foto: prachtig! Maar al het bloeiende mag er ook wezen. Heerlijk. Na een weekje zon knalt hier ook alles ineens in bloei & groei.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het voorjaar is toch zo mooi! En dat lijnenspel op die laatste foto, echt prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik word zo blij van dit soort foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Met een zonnetje erbij zie je de dingen weer net anders. Het groen lijkt ook frisser te worden. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het is heerlijk als de zon schijnt. Wat missen we die grote gouden bol toch hè.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het is zo leuk om tijdens je wandeling foto's te maken! Prachtige schaduwen, felle kleuren...
    Mooi hè, die bomen. Bij ons staan de kastanjebomen al vol in blad, heerlijk dat frisse groen.

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.