Pagina's

12 januari 2024

langzaam weer op gang komen



Ik heb het gevoel dat ik langzaam weer boven water kom na de griep. En ik ben ook weer begonnen met opruimen. Een proces waar ik al langer mee bezig ben, iedere keer een beetje. Dus voornemen twee voor dit jaar is een voortzetting van een eerder goed voornemen.

Deze keer heb ik een doos tafelkleden uitgezocht. Allemaal gewassen en netjes gestreken. Er zitten een aantal geborduurde kleden bij, door mijn oma en moeder gemaakt. Maar ze zitten niet voor niets in die doos: ik doe er niets mee. Ze staan nu op Markt.plaats. En de witte van damast hou ik.

En verder moest ik gisteren even naar mijn huisartsenpraktijk en liep langs bevroren vijvers in het park. Kaal, grijs en ijzig.




Kleumende meeuwen op het ijs.
Een boom met een kattenoog.
En ijzige rhododendrons.




20 opmerkingen:

  1. Fijn,dat je weer opkrabbelt.Is de "oudere moeheid"nu erger?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Rustig aan, Judy. Buiten is er toch niks aan

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Niet forceren hoor, fijn dat je weer opkrabbelt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat het weer wat beter gaat, doe maar rustig aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Daar is januari doorgaans een goede maand voor.. opkrabbelen en rustig aan weer op gang komen, niet alleen na ziekte trouwens. Maar fijn te lezen dat je je langzaam weer beter begint te voelen.
    Mooi tijdsbeeld, je foto's.. nog net effe die winterprik vastgelegd.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vond het gisteren ook een smerige koude dag. Rustig aan en beter worden. Dat recept loopt niet weg. Goed herstel. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Groot gelijk dat je een keertje niet mee doet, je moet er ook echt wel de energie en zin voor hebben. 't Kost tijd om weer aan te sterken, dat begrijp ik helemaal. Mooie foto's deel je weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik wens je van harte beterschap, pas goed op jezelf. De recepten komen wel weer als je je beter voelt. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geef het de tijd en je moet nou eenmaal selectief zijn in je handelen, dus geen soep.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Fijn dat je je langzaam weer mens voelt worden Judy. Je wandeling
    naar de huisartsenpraktijk heeft wel prachtige foto's opgeleverd,
    de kleumende meeuwen op het ijs, en een boom meteen kattenoog,
    echt schitterend. Beterschap gewenst. . . . . .

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oooooooo, de tafelkleden........was het moeilijk ze op Marktplaats te zetten? Heb je al eerder iets op Marktplaats gezet? Gelukkig krabbel je weer een beetje op. Januari, mag ik er een goed woordje voor doen? Het heldere, zilverkleurige licht waartegen de bomen zo mooi afsteken. Iedere dag ben ik verbaasd over dit prachtige licht. ......Ja, wat was het ineens koud, he?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee het was niet moeilijk, omdat ik ze echt niet ga gebruiken. Ik heb eerder wel dingen op MP gezet, maar ik ben nooit zo succesvol. Maar nu: één tafelkleed verkocht en voor de andere twee redelijk veel belangstelling.
      Ik vind het fijne van januari dat het zo licht en minimalistisch is, na de drukke decembermaand. Dus ik zie wel wat in januari. :)

      Verwijderen
  12. Iedereen lijkt op te ruimen. Zou ik ook moeten doen maar.... ik hoop dat je snel wat fitter wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Fijn dat je weer, hoewel langzaam, opkrabbelt. Ik wens je toe dat je aan het eind van het ziekzijn bent. Het is een vervelende griep die heerst.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. get well soon. Recovering from flu/covid takes a long time to get your energy levels back. Betty, Elderberry-Rob

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het is koud en grauw buiten, blijf maar lekker in je holletje. Rust goed uit, belangrijk na een griep.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Fijn dat je weer een beetje opkrabbelt, en de opruimdraad weer oppakt. Mooie tafelkleden... ik heb er ook veel weggedaan toen we emigreerden, maar eentje (linnen damast uit Ierland) heb ik gehouden. Nog nooit gebruikt... misschien ga ik er gordijnen van maken

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is het: nooit gebruikt. Hier hetzelfde. Gordijnen vind ik een ontzettend goed idee!

      Verwijderen
  17. Rustig aan herstellen in combinatie met opruimen dat geeft vast ook ruimte in je hoofd. Sfeervolle foto's heb je weer gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.