Pagina's

19 januari 2024

tijdschriften



Als je bij mij de kamer binnenkomt staat er links naast de bank een kruk met een hele stapel tijdschriften erop. De stapel werd vervaarlijk hoog. Daar moest wat aan gebeuren. Het stomme is dat ik iedere keer een tijdschrift van de supermarkt mee neem maar er dan nooit in kijk. Hij gaat op de stapel en ik denk: ik kom er wel eens aan toe. En ik kom er dus nooit aan toe. 

Inmiddels heb ik twee stapels: één die direct de oudpapierbak in kan en één waar ik nog naar wil kijken.




Waar ik zeker nog naar wil kijken is dit tijdschrift hierboven: Bersama Magazine. Bersama betekent 'samen'. Waar ik het vond, weet ik niet meer. Ik heb het - al maanden geleden - online gekocht om het artikel over 'buitenkampers'. Dat zijn mensen die WOII in toenmalig Nederlands-Indië niet in een interneringskamp doorbrachten, maar daarbuiten mochten blijven. Mijn grootouders waren buitenkampers. Mijn vader - als gemobiliseerd militair - zat in een krijgsgevangenkamp. Er zijn dus verschillende soorten kampen geweest. En daarover wou ik meer lezen. Wordt vervolgd.

De stapel is nu tot de helft teruggebracht. Toch nog even doorpluizen op bruikbare recepten.


23 opmerkingen:

  1. Dit maakte me echt aan het glimlachen. Wat heerlijk, zo'n rommelige stapel in je huis. Ik heb ook stapels tijdschriften, zo heb ik alle Flows. 15 jaargangen. Kijk ik er nog wel eens in? Zelden, heel zelden en toch ben ik er blij mee. Wat mooi, een zo specifiek tijdschrift als Bersama. Er is ook een leuke podcast over het maken van tijdschriften: https://www.bladendokter.nl/podcast-komt-blad-dokter/ Ik ben dol op tijdschriften, moet me altijd inhouden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kwam ook een oude Flow tegen, maar eigenlijk koop ik die nooit.

      Verwijderen
  2. Dat is inderdaad een enorme stapel. Ik koop eigenlijk nooit meer tijdschriften en leen ze het liefst in de bibliotheek. Ook omdat ik ze vrij duur vind voor hoe lang je er in leest.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bersama ligt geloof ik niet in onze bieb. Maar voor de rest zit ik daar regelmatig een uurtje en neem alles eens even door. Ik koop dus eigenlijk nooit meer een tijdschrift

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goed idee, om in de bieb te lezen. Ik weet echt niet meer hoe ik bij dit tijdschrift terecht ben gekomen. Er staat me iets bij van op fb.

      Verwijderen
  4. Ja heerlijk en dit brengt me op een idee: tijdens het opruimen van een kastje kwam ik mappen en lege hoesjes tegen.
    Waarom zou ik die niet gaan gebruiken om artikeltjes, recepten enz. uit al die supermarkten meeneem.
    (zo herkenbaar die stapel 😉)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, dat kan zo lekker opstapelen en na een poosje denk je 'oei!' :-) Moet eerlijk zeggen dat vriendlief dat meer heeft dan ik.. ik ben van bladen wel gemakkelijker van weggooien. Die blaadjes van de super kijk ik meteen door en wat ik bruikbaar acht van recept scheur ik eruit en bewaar ik in een doos in de keuken.. niet dat ik het dan ooit gebrúik..! hahahaha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die doos van jou is bij mij dus een map. Maar inderdaad, kijk ik daar ook in... nauwelijks. :)

      Verwijderen
  6. Dat is inderdaad een flinke stapel. Ik koop weinig tijdschriften maar als ik ze heb kunnen ze ook een tijd blijven liggen voordat ik ze weg doe. Vaak scheur ik er eerst wat plaatjes voor collages of recepten uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ha, herkenbaar, zo'n stapel naast je bank :-) Ik nam vroeger ook van alles mee 'om er later iets mee te doen', maar het meeste belandde na een tijd ook in de oud papierbak. Een aantal tijdschriften zijn bewaard gebleven om collages mee te maken. Ik kijk er naar uit dat ik straks alles weer uit de dozen kan pakken en weer lekker aan het knippen en plakken kan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind tijdschriften heerlijk. Vrijwel iedere week kopen wij wel iets. En als het uit is,aan elkaar laten zien wat er interessant was. Soms scheur ik iets uit om te bewaren.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk tijdschriften lezen maar ik koop ze zelden, vind ze te duur. Neem er wel eens een paar mee uit de kringloop, meestal tuintijdschriften. En voordat ik naar Frankrijk vertrek krijg ik een behoorlijke stapel mee van schoondochter, van alles wat en ik ben er blij mee. Het gaat wel op een grote stapel, haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. I used to have this problem, a pile of magazines that seems to get bigger and bigger. Then I discovered our library has online books and magazines and I now get all my magazines free, online, to read on my kindle! it saves a lot of money and there's no untidy pile any longer!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja, zo gaat dat soms... Ik krijg vaak tijdschriften en dan geef ik ze later weer door aan iemand anders. Dat werkt zo fijn! Of ze gaan naar de kringloop. En natuurlijk zijn er ook tijdschriften waar ik van alles uit haal om mee te knutselen...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ieder nadeel heb zijn voordeel. Zulke herkenbare stapels beb ik dus niet meer want ik ma ze niet meer lezen. 😅

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wij ruilen met een paar vriendinnen tijdschriften. Na afloop gaan ze naar de kringloop. Dat ligt er nooit een stapel.Mijn valkuil is boeken. Er ligt al weer een stapeltje klaar om weg te geven

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Nog even iets wat ik was vergeten: wat een interessant blad heb je. Ik ben benieuwd of je er iets herkenbaars van/ over je familie in vindt.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Bonjour chère amie, Ah oui on a toujours tendance à vouloir conserver les magazines pensant qu'on aura un moment pour venir ou revenir lire un article intéressant... Mais c'est si rarement le cas ! Bon week-end à vous ! Bisous bisous

    BeantwoordenVerwijderen
  16. I used to keep all magazines like this in my younger days..

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik mag er graag over lezen want ik heb nog nooit van buitenkampers gehoord.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ook mijn valkuil, tijdschriften ! Maar ik heb abonnementen opgezegd en ga binnenkort hele jaargangen VT wonen wegdoen zonder er nog in re kijken.

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.