Pagina's

12 september 2024

je bent prachtig


Wandelend van en naar de IJssel maakte ik foto's van dingen waar mijn oog op viel. Het was niet speciaal de meest toeristische route die ik liep, maar in mooi Deventer is altijd wel wat te zien.

Hierboven een doorkijkje. Het is verplicht een loopruimte over een terras open te houden, zodat voetgangers niet om elk terras heen hoeven te manoeuvreren. Op sommige plekken was dat echt een probleem. Maar hier niet, keurig geregeld.

De herfst doet zijn intrede. Nog een laatste stokroos in een geveltuintje en de potten bolchrysanten verschijnen weer. 


Ook hortensia's op hun retour. En dat leuke kelderraampje moest ook op de foto. Zo leuk hoe daar creatief omheen gemetseld is.
Natuulijk moest ik even dag zeggen tegen de Lebuinuskerk.


Teruglopend door de winkelstraten trof me een kleurige etalage in een boekwinkel. Deventer, je bent prachtig!

30 opmerkingen:

  1. Ja, dat Deventer mooi is weet ik nu door jouw foto's. Alleen... ik ben er nog nooit geweest! Dat moet toch echt een keertje gebeuren..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier hetzelfde gevoel, je maakt goede reclame voor je mooie stad Judy!

      Verwijderen
  2. Als ik jouw foto’ kijk, denk ik altijd: ‘dat moet ik de volgende keer ook doen als ik in de stad ben’. Rondlopen en kijken, maar dan ga ik voor een boodschap(pen) en dan is het ren-ren, winkel in winkel uit. Misschien moet ik een nachtje hotel boeken of op de Worp camping gaan staan, 😂, en dagje toeristisch doen. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is vaak zo, dat je je eigen omgeving niet toeristisch bekijkt. Ja, waarom niet op de camping, haha. :)

      Verwijderen
  3. Leuk om naar je eigen woonplaats te kijken door de ogen van een toerist. Mooie observaties maakte je.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eigenlijk doe ik dat al vanaf dat ik hier kwam wonen 11,5 jaar geleden. Het blijft bijzonder om hier te wonen.

      Verwijderen
  4. Je bent prachtig bezig geweest in jouw Deventer! Charlie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk hoe die boekwinkel dat boek met 'Je bent prachtig' promoot. Als je in de etalage kijkt zie je dat. Alsof het voor jou is bedoeld. En dat Japinboek wordt ook voldoende gepromoot zo te zien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat boek sprong eruit, mooie cover! Japin moest ik zoeken maar ik zie het. Die ga ik nooit lezen, veel te breedsprakig, die man. :)

      Verwijderen
  6. Ik ben het helemaal met je laatste zin eens!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk om zo door je eigen stad te wandelen, je ziet altijd wel wat moois.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zéker.. Deventer is prachtig.. jouw foto's bewijzen dat elke keer weer! Dat kelderraampje springt het meest in het oog wat mij betreft.. heel goed gezien, van dat metselwerk! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat zijn details die jou ook opvallen op je stadswandelingen!

      Verwijderen
  9. Het kelderraampje, wat prachtig. Wanneer ik de reacties zo lees breng je een heleboel mensen op een idee. Pluim voor jou!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah dankjewel Geri. Ik doe dit natuurlijk al heel lang, wandelen met de camera mee.

      Verwijderen
  10. Ik zal toch eens naar Deventer moeten gaan, ooit lang geleden was ik er.... in het ziekenhuis werden mijn amandelen geknipt. (wij woonden toen in Rijssen)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oei, dat zijn minder leuke herinneringen, denk ik. Maar je moet beslist eens naar Deventer komen!

      Verwijderen
  11. Deventer is inderdaad prachtig, dat hebben wij verleden jaar gezien. En wij namen een nachtje een hotel, dan heb je zo lekker veel tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. En het boek is ook prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik kan me van heel vroeger rond de 60-er jaren we met de plezierboot van mijn ouders in een leuk klein jachthaventje lagen heel dicht bij de IJssel en heel makkelijk het centrum in konden lopen, nu zie ik een enorme jachthaven.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat zal wel veranderd zijn in de loop der jaren. Ik woon hier natuurlijk pas sinds 2013, dus geen idee hoe het er in de jaren 60 uitzag.

      Verwijderen
  14. Deventer is zeker een mooie stad. Ik kwam er als het Quiltersgilde er een tentoonstelling had, en dan was het leuk om ook even door de stad te lopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Judy thank you for taking me for a walk around your beautiful city. The church is just breathtaking and that bookstore certainly looks like a spot I'd enjoy visiting. Hope your September continues to be lovely. Hugs!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. It looks very pretty there, I always think your pictures of your town look very tidy - no litter, no ugly signage! Betty

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. I try to leave them out of the picture, Betty. Although Deventer takes great pride in keeping the old city center clean.

      Verwijderen

Reacties... hartstikke welkom!