Pagina's

19 november 2018

klokkentorentje



De bladeren zijn bijna allemaal gevallen en ik kan het klokkentorentje van de Broederenkerk weer zien.

Ik woon niet op zo'n spannende plek. Het aantrekkelijke van mijn huis is dat ik zo de binnenstad van Deventer in wandel. Maar mijn uitzicht is niet spectaculair. Aan de achterkant bij de keuken en de slaapkamers kijk ik uit op een blinde muur. De achterkant van de supermarkt. Mijn bovenburen zien meer van de kerk. De hele zomer wordt mijn uitzicht verzacht door deze boom. In de herfst kleuren de bladeren knalgeel.

En nu kan ik het torentje weer zien.

Elke dag om 8 uur, 12 uur en 18 uur luiden ze het Angelus. Ik ben niet katholiek, maar heb op internet opgezocht wat het luiden betekent. Het Angelus Domini is een moment van gebed dat al eeuwen lang bestaat, sinds 1571. Om even de werkzaamheden te stoppen en een moment van stilte te houden.

Mooi vind ik dat.

8 opmerkingen:

  1. Uitzicht op de tuin is ook waardevol en de winter laat dan de achterkant zien. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij gebrek aan tuin, doe ik het hier mee en geniet ik van de boom.

      Verwijderen
  2. Het gaat niet om uitzicht, maar om inzicht ;-) Alhoewel, het oog wil ook wat.
    Ik zie soms van die mooie natuurtekeningen in het wit op ramen, is dat wat voor jou?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Volgens mij ziet een artistiek oog overal moois in, denk je niet? :)

      Verwijderen
  3. Och Deventer ik vind het zo jammer dat het zo ver weg is. Zelfs voor dit torentje zou ik het doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goedemorgen Judy wat schrijf jij toch altijd lieve dingen op mijn blog., daar word ik blij van. Deventer is een mooi stad ben er verschillende keren geweest.
    Ik wens je een fijne zondag toe. liefs.

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.