Pagina's

13 augustus 2023

nostalgisch weerzien



Dat was lang geleden dat ik dit uitzicht over de IJssel zag. Doordat lopen steeds minder pijn doet, lonkte de IJssel al een tijdje. Gisteren besloot ik die wandeling weer eens te wagen. Zondagmorgen vroeg ging ik de deur uit, zoals ik vroeger vaker deed. Het was een nostalgisch weerzien met plekken waar ik lang niet meer was geweest. 

Via een uitgestorven Nieuwstraat...




...liep ik langs prachtig gevelgroen...





...naar de plek waar ik bij de IJssel uitkom.





Vissers aan de waterkant. En geveltuintjes aan de straat die Achter de Muren Vischpoort heet.




Terug weer de stad in vallen me de roze bloemen tegen de witte gevel op. En die blauwe mand op de fiets maakt er een gevel stilleven van.





De gevel van de nieuwe bieb weerspiegelt oud.
En ik loop door de Bagijnenstraat langs het Burgerweeshuis, de plek waar Eus' Boekenclub wordt opgenomen.
Bijna weer thuis.


18 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijke wandeling. En ik kon via je verhaal en de foto's met je meelopen. Wat fijn dat lopen minder pijn doet. En dat je na lange tijd de IJssel weer kon zien. Ik ben zo blij voor je. En omdat je zo vroeg bent en er nog geen mensen zijn kun je de mooiste foto's maken. Fijne dag verder, Judy.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aaah, mooi dat het weer lukt! (en een mooie wandeling)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk om zo met je mee te wandelen. Fijn dat het beter gaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Echt zó super dat dat wandelen weer beter gaat.. en hoe zit het nu met die knieoperatie? staat die nog op de planning of zie je ervan af?
    Prachtig zicht altijd op de IJssel.. kan me voorstellen dat je daar zo'n beetje naar verlángde hehe. Dat kiekje van de Achter de Muren Vischpoort-huizen en de roze stokrozen met de blauwe fietsmand, daar zie ik wel een toekomstig aquarelletje in..! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb helemaal geen last meer van mijn knie. Het probleem zat nu in mijn bekken, dat stond scheef. Snap niet waarom, maar goed. Dus toen ik eind vorig jaar de zg. post covid oefeningen ging doen, heb ik spieren belast die al onder spanning stonden door dat scheve bekken. En toen ging alles ineens vreselijk pijn doen en kon ik bijna niets meer. Dat is nu beter aan het worden, maar ik ben er nog niet.
      En die knie? Die heeft een tijd rust gehad doordat ik minder liep en met een kruk liep. Ik zit trouwens ook niet te wachten op een revalidatie traject nu. Eerst maar weer gewoon kunnen functioneren.

      Verwijderen
    2. Ooh.. ja ik dacht al wel dat het die knie niet was waar je last van had, maar dat het een gevolg was van die post-corona. Dat scheve bekken.. kan dat niet van je knieproblemen gekomen zijn? dat je een hele tijd verkeerd gelopen hebt daardoor? Ik heb door m'n knieproblemen een paar zwakke ruggewervels overgehouden, nu al lange tijd geen last meer van die knie, maar m'n rug is wel een ander verhaal..! Al heb ik wat dát betreft ook al veel gehad aan een goede fysiotherapeut!
      Als je geen last meer hebt van je knie zéker geen operatie daar meer aan laten doen nee..!! :-)

      Verwijderen
    3. Ik denk ook dat het door de knieproblemen gekomen is. En omdat ik superveel ben gaan wandelen tijdens corona heb ik die knie waarschijnlijk overbelast. Ik merk wel dat ik nu voorzichtig moet zijn niet ineens heel veel te gaan wandelen, al is de verleiding groot. Ik moet niet weer iets overbelasten. :)

      Verwijderen
  5. Wat fijn voor je! Met als cadeautje in het ochtendlicht aan de IJssel! Er zijn mindere opties.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Niet alleen mooie wandeling maar ook mooie foto's

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ha, fijn dat het wandelen weer beter gaat! (En je mij mijn geliefde IJssel weer even kunt laten zien!) Groetjes, Anuscka

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heerlijk dat je je geliefde wandeling naar de IJssel weer kan maken. Ik geniet met je mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb het gemist, die foto van de IJssel. Fijn dat je het weer lukt om daar te komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Fijn dat je er weer kwam. Prachtig allemaal en die zondagsrust

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je hebt oog voor prachtige plekjes! Wat een prachtig oppervlak, die rustige IJssel...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Moet nodig eens weer een wandeling door de leuke Deventer straatjes doen. Fijn dat je deze wandeling weer kunt maken en er plezier aan beleeft. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat fijn dat je deze wandeling weer kunt maken en dan ook nog zulk mooi weer er bij!
    Heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Fijn dat het lopen steeds beter gaat en de IJssel blijft altijd prachtig om te fotograferen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dank je wel voor deze prachtige wandeling.

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.