Pagina's

11 augustus 2023

en de andere kant op...



En woensdag liep ik de andere kant op. Langs de singel en het park. Een overdaad aan groen, water, en veel ruimte. Heel wat anders dan de smalle straatjes in de binnenstad waar groen alleen heel dicht tegen de gevel aan past. 





Weerspiegelingen en boeiende planten aan de waterkant.
Onderweg geniet ik van voortuintjes en alles wat daarin groeit en bloeit.



Paarse bloemen met een (op de foto bijna niet te zien) geel bloemetje ertussenin. 
Bessen en verkleurend blad. Al richting herfst.
Ik word getracteerd op kleur.



Het paarse perk was al niet meer paars. Maar toch nog steeds mooi daar langs de weg.
En ik zag peren hangen.





Na het fotograferen van de hortensia's in haar voortuin wandelde ik samen met de bewoonster richting zorginstelling vlak bij mijn huis. We hadden een gezellig praatje. Ze ging haar man bezoeken die op de verpleegafdeling was opgenomen. Het huis waarin ze woont is nu natuurlijk veel te groot voor haar alleen. Maar ja, zo dicht in de buurt van haar man. Ieder met onze eigen stok liepen we gezamelijk een stukje op.
Langs de poes die daar altijd in dat raamkozijn zit. Een buitenpoes die ik al vaker fotografeerde. 


13 opmerkingen:

  1. A lovely walk, I love the picture of ,the cat and the hydrangeas they dry well I would pick some for dried flower wreaths! Betty, elderberry-rob

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik sta iedere keer weer versteld van de mooie foto's en dito omgeving waar je woont. En dat in de stad!
    Het klopt dat de eerste voortekenen van de herfst al zichtbaar zijn, maar ik wil er nog niet aan denken. Ik wil graag nog even zomer...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zowel heen als terug mooi met al dat groen en gelukkig ook nog kleur. Hopelijk blijft het nog een tijdje zomer.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie route en het groen is na alle regen zo echt mooi groen hè.
    Mooie foto van Poes.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoe afwisselend kun je het hebben..! Prachtig rondje in z'n geheel.. stad en groen, altijd goed! :-)
    The odd one out.. dat gele bloemetje is echt geweldig tussen al dat paars geweld hehe.. dat soort dingen kiek ik ook graag.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat woon jij in een mooie omgeving! Ja, de herfst... hier op ons dakterras al een flink aantal webben met kruisspinnetjes, nu nog klein, straks groot. Alhoewel ik erg bang ben voor spinnen vind ik deze niet eng, ze bewegen nauwelijks en zolang ik hun web niet aanraak is er niets aan de hand. Zwaluwen vertrokken, de herfst is in aantocht. Maar eerst, zoals Janny zegt, nog een tijdje zomer, zeker nog een week voor onze regio, midden nederland, en nog twee en drie weken voor de anderen, dan is iedereen weer naar school en kan het wat mij betreft gaan nazomeren!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk om even met die dame op te lopen en ondertussen een praatje te maken. Ik hou daarvan.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke wandeling. Weer veel te zien voor jou, en dus ook voor ons.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ook aan de andere kant is het mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Langs de Singel en Rijsteborgerpark is het mooi lopen. Elk jaargetijde heeft daar zijn schoonheid. Fijne zondag, groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.