Pagina's

10 augustus 2023

de ene kant op...



Ik was nogal aan de wandel deze week. Wel met een reden: naar de fysio dinsdag en gisteren even naar de apotheek. Maar al met al een teken dat het goed gaat met lopen. Zo keert mijn blog langzamerhand weer terug naar hoe het oorspronkelijk begon: wandelen in de stad en onderweg foto's maken. Heerlijk zonnetje erbij, wat wil een mens nog meer. Deze foto's zijn gemaakt de ene kant op. En volgend blogje dan de andere kant op... precies. 

Ze groeiden zo leuk achter dat hek, de witte cosmos. 
En de hortensia's gaan al naar die prachtige oudroze en vaalblauwe bestorven kleuren toe. 





Langs de gevel van dit huis hierboven allemaal zonnebloemen. Hoge ramen, hoge zonnebloemen.
Op de heen- en terugweg liep ik langs dit doorkijkje, van beide kanten gefotografeerd.





Het gemeentegroen zag er ook goed uit. Je ziet tegenwoordig op verschillende punten in de stad van die drinkwater-tappunten. Als een soort periscoop uit de grond oprijzend.
En ik vond de potten hieronder prachtig met die wolk van witte bloemetjes van de nieuwe euphorbia-soort, die ik vorig jaar ook op mijn balkon had. 


19 opmerkingen:

  1. Ja, je woont hier zeker heel mooi zoals Izerina schrijft...
    Wat een sfeervolle huizen met begroeiing en die potten met kleine bloemetjes vind ik helemaal enig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat je dit allemaal weer kan en ons laat meegenieten. Het is prachtig wat je allemaal tegenkomt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat het steeds beter gaat. Ik vind vooral de foto met de zonnebloemen prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk dat het lopen weer beter gaat! En ja.. het is nu de tijd om te genieten van het groen en bloei overal hè.. of het nu voor- of geveltuintjes zijn, altijd leuk om te zien wat voor moois en vrolijks de mensen ervan maken.
    Hortensia's blijven mooi tot aan het einde hè!
    Het doorkijkje is speciaal.. eentje met hoogteverschil, leukkk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi, die inkijkjes.
    Wat wordt het goed onderhouden, mij viel gisteren juist op hier hoeveel onkruid op de stoepen groeit...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb ze hier nog niet gezien, de drinkwater tappunten. Beetje dom denk ik, toch vraag ik het, waarom staan ze er? Kunnen mensen eruit drinken? Doen mensen dit ook?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helemaal niet dom, dat vraag ik me ook af, die waterpunten. Er staat speciaal bij dat het drinkwater is. Je kunt er misschien een flesje vullen, ik weet het niet. Want ik heb nog nooit iemand zo'n punt zien gebruiken.

      Verwijderen
  7. Wat een bloemrijke stad. Die waterputten zijn volgens mij idd om je flesje te vullen. Heel goed vind ik dat.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker heel goed. Alleen heb ik nog nooit iemand het zien gebruiken.

      Verwijderen
  8. Wat is Deventer toch mooi om te wandelen. Of maak jij het zo mooi met je foto's? 😅

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ha, mooie foto's weer! Het is hoe dan ook een kleur- en fleurrijke binnenstad! groetjes van Anuscka

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Volgens mij loop je richting fysio, doorkijkje in de Walstraat? Mooie foto’s. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, klopt, ik loop via Pikeursbaan en Walstraat naar het Boreelplein.

      Verwijderen
  11. Wat fijn dat het lopen weer iets beter gaat! Die zonnebloemen bij dat mooie raam vind ik prachtig en ook die potten met witte bloemetjes zijn leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie wandelreportsges heb je weer gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.