Pagina's

28 augustus 2023

dankbaar



Het was even wat stiller op mijn blog. Want het waren nogal wat emoties waarvan ik moest bekomen. Zie vorig blogje. Maar vandaag besloot ik weer eens een vroege wandeling te maken. Het gaat steeds beter, het lopen, maar ik durf mijn kruk nog niet thuis te laten. Voor je weet maar nooit. Al met al is er veel om dankbaar voor te zijn.
Ik maakte mijn vertrouwde rondje naar de IJssel weer eens. En hou mij maar eens binnen met zo'n mooie blauwe lucht.




En ook al kan ik het rondje blindelings lopen, er is toch steeds weer iets moois te zien. 
Een bloeiende passiebloem.
En een kleurige gevel waar me altijd die oranje pompoenen op de rij flessen opvalt.





Ik loop een stukje langs de IJssel.
Het water staat nog aan de lage kant. Er wordt slecht weer in de Alpen verwacht wat voor veel regenval kan zorgen. Al dat water wordt uiteindelijk via de rivieren in Nederland afgevoerd naar zee. Dus ik verwacht dat het waterpeil de komende tijd zal gaan stijgen.





Ik loop weer de stad in langs dit pleintje achter de Lebuinuskerk.




Ik liep ook de Kloostertuin binnen, en haalde daar mijn groene hart op. Die foto's bewaar ik voor een volgende keer.
Ik eindig met een foto waar ik zelf ook op figureer, als je goed kijkt.
Het restaurant heet de Lemon Tree, maar de mooie citroenboom rond de ingang is hartstikke nep.


22 opmerkingen:

  1. Dat was weer een geweldig mooi en bloemrijk rondje dat je maakte.. heb heerlijk met je meegewandeld. :-) Passiebloemen vind ik echt altijd een wondertje der natuur.. ik heb in de tuin paddenlelies (tricyrtus hirta, ook wel armeluisorchidee genoemd).. heb er gisteren foto's van gemaakt om binnenkort eens op m'n blog te zetten.. want dié bloemetjes zijn ook geweldig mooi en mysterieus hehe.
    Het gaat echt heel zwaar weer worden in de Alpen heb ik begrepen.. hopelijk levert het voor hier ook geen problemen op met de waterstand inderdaad!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb een link aan het woord 'passiebloem' toegevoegd, naar een eerder blogje over de passiebloem. Er wordt een bijbelse betekenis aan toegedicht, schreef ik eerder. Ik kende paddenlelies niet, dus ik ben heel benieuwd naar je foto's!
      Ja, ik hoop dat het daar - en dus hier - meevalt met het weer.

      Verwijderen
    2. Ja, dat wist ik nog, van dat postje over die passiebloem! :-)

      Verwijderen
  2. Inderdaad veel om dankbaar voor te zijn. Ik heb weer met een brede glimlach even zitten meegenieten van jouw wandeling door mijn geliefde Deventer. Dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb weer heerlijk met je meegewandeld, mooie foto's en veel om dankbaar voor te zijn. Houwen zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat woon je toch mooi, zo vlakbij het water. Het was weer fijn om met je mee te lopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Er is weer veel moois te zien tijdens je rondje! Wij gaan waarschijnlijk donderdag vanuit Deventer wandelen, in twee dagen naar Zwolle.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat geweldig, Janny, ik hoop het binnenkort op je blog te lezen. Ik duim voor mooi wandelweer!

      Verwijderen
  6. Fijn dat dit rondje weer lukte en de stok, neem hem toch maar mee.
    Wat mooi die paarse deur, de kleurencombinatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben laatst met mijn nichtjes in de binnenstad geweest en heb die Nep Citroenboom niet gezien, was zeker op de verkeerde plek. Fijn dat je weer zo’n rondje kunt maken. Het is altijd weer fijn om mooie plekjes te zien. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aan het begin (of is het het eind?) van de Lange B. Tegenover de boekwinkels op de hoek is het.

      Verwijderen
    2. Dan ben ik te vroeg af geslagen. Mijn nichtjes gingen verder de lange B in en ik ging de kleine Overstraat in.

      Verwijderen
  8. Bonjour chère amie, Merci pour ce moment charmant passé avec vous au travers de vos mots et magnifiques photos. Je vous souhaite un prompt rétablissement. Bisous bisous

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een fijn rondje, jij laat altijd zulke mooie details zien. Ik geniet!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Weer een prachtig inkijkje in die mooie stad!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooi rondje heb je. dat verveelt nooit. Geniet je van de foto's van je kleinkind?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat mooi allemaal, Judy. Het roze huis met de twee pompoenen, hoeveel mensen zullen erlangs lopen zonder het te zien? Maar jij, met je kunstenaarsoog...........Ik maak nog steeds wandelingen door New York via You Tube. Daar zijn heel veel restaurants en cafeetjes met een uitbundige bloemenpracht langs de gevel. Ik verdenk ze ervan dat het allemaal kunstbloemen zijn. Ik hou ervan vertrouwde rondjes te lopen. Er is een naam voor. Ik probeerde dit te vinden, lukt niet. iedere keer zie je weer iets nieuws, naast al het vertrouwde.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ja ik zie je. En precies wat ik al zei. Niet 1 x is er iets hetzelde. Mooi he

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik zit even terug te lezen (was de hort op...:)... Wat laat je weer veel moois zien op de foto's. En ik vind het zo goed van je dat je gewoon op pad gaat, mèt kruk!

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.