Pagina's

04 augustus 2023

zijn gangetje



De wandeling naar de fysio in de regen nodigde deze keer niet echt uit om foto's te maken. 
Zijn behandeling werpt langzaam vruchten af. Ik heb steeds minder pijn met lopen. Hoe ik aan die pijn gekomen ben, is een beetje een raadsel, maar het staat los van long covid en hij helpt me er vanaf. Gelukkig. Eindelijk. Toch is zo'n bankje onderweg af en toe zeer welkom. 

Regenachtige dagen zijn goed voor binnendingen. 
Grootscheepse opruimacties staan even op een laag pitje. Maar digitaal kon er wel wat opgeruimd en geordend worden. Online gooide ik Bloglovin' eruit, na de zoveelste storing. Op Facebook volg ik steeds minder, ook omdat ik veel van mijn oude schilderblogvrienden terug vind op Instagram. En op Instagram ben ik bijna door mijn jaar 'elke dag een foto' heen. En daarna is het tijd om te kijken hoe ik dat medium op een andere manier kan gebruiken. 
En als je een verschillende sites en blogs hebt, vond ik uit dat Linktree een handige tool is. Alle links bij elkaar in één link.

Op de markt kocht ik laatst een plant die al tijden op mijn verlanglijstje stond: Erigeron Karvinskianus oftewel Mexicaans madeliefje. Ook wel (muur)fijnstraal genoemd, zie ik op internet. Vaste plant, redelijk winterhard en schijnt het goed te doen in een pot. Kijk, dat moet ik hebben. En zeg nou zelf: wat een lieve bloemetjes!

Gaat goed hier dus. Zijn gangetje.


26 opmerkingen:

  1. Die bloempjes kreeg ik van de vogels

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie bloempjes, goed dat het winterhard is. Mss voor de zekerheid in de winter uit de wind zetten.
    Hoe schakelde jij bloglovin uit? Mijn lukte het niet op mijn blog.
    Linktree vond en vind ik irritant. Ik had op glutenvrijkookhoekje zelf een link geplaatst naar nwe recepten. Linktree gaat toch weer via een andere site.
    Ik wil als sitegast ook direct naar de betreffende onderwerp en niet naar een rijtje linken waar je dan weer op moet klikken.
    Gr. Renske

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb alle blogs die ik op Bloglovin' volgde gewist. Maar mijn account krijg ik niet opgeheven. En de link naar Bloglovin' heb ik uit mijn zijkolom gegooid.
      Op Insta kun je maar 1 link kwijt en dan is linktree wel handig. Vandaar.

      Verwijderen
  3. Fijn dat de fysio zijn vruchten afwerpt. Leuke plant, geeft weer kleur aan balkon. We horen vast nog of deze bij jou op balkon winterhard is of niet. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vast en zeker, en het hangt ook van de winter af, streng of niet.

      Verwijderen
  4. Fijn dat het steeds beter gaat met het lopen, dat geeft weer moed.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou echt wel, die moed zat in mijn schoenen de laatste tijd.

      Verwijderen
  5. Ik probeerde linktree ook. Mij lukte het niet. Het is al een tijdje terug. Ik weet niet meer waarom het niet lukte. Mooi bankje voor onderweg. Alleen het zien maakt al blij.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is niet echt overzichtelijk bij linktree. Maar ineens had ik het voor elkaar.

      Verwijderen
  6. Wat fijn dat het steeds beter gaat met lopen.
    wat de regen betreft, ga ik verder met opruimen, 🤔 nog een lange weg te gaan, maar het lukt wel en is ook wel leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier is opruimen ook een langdurig project, maar we gaan gewoon door. :)

      Verwijderen
  7. Schattig madeliefje zou ik zeggen. Ik maak momenteel albums van foto's in Mualbum. Heel eenvoudig en makkelijk te delen. Bij fb kom je om in de advertenties sponsoring en filmpjes heel vervelend

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, heel vervelend, fb. Vind ik ook. Ik ga eens kijken bij Myalbum.

      Verwijderen
  8. Super dat die fysio begint te helpen..! zo fijn als je weer mobieler wordt hè! Al nodigt dit weer niet uit tot fotograferen nee.. ik ben nu door m'n nieuwe foto's heen en móét dan van mezelf m'n cameraatje meenemen anders heb ik niks meer te bloggen hahahahaa! Maar het is wél riskant.. na dat kletsnatte weekend in Noord-Holland in het voorjaar blijft nog steeds m'n schuifje van de lensdop weleens half hangen.. zal een miniem beetje vuil of zo zijn wat in dat regen water zat.. ik weet het niet.
    Fijnstraal.. ja, dat had ik ooit gevonden bij dat bloemetje.. die bloeien in het wild in Frankrijk nu ook overal.. al lijkt het bloemkopje iets minder dik van fijnstraal.
    Ik heb gelukkig alleen een blog.. niks van andere social media.. heb ik geen zin in en geen tijd voor. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, die social media. Ik ben eraan begonnen omdat schilderblogvrienden in het verleden met bloggen stopten en naar fb gingen. En nu dus naar insta. Maar het bloggen staat voor mij voorop, het andere is meer om te wijzen op mijn blogs c.q. schilderwerk. Meer noodzakelijk kwaad dus.
      Dat dagelijks bloggen vind ik superknap! Sterkte met het natte weer!

      Verwijderen
  9. Jammer hè, dat zoveel bloggers stoppen. Maar ja, het is niet anders.
    Ik geniet elke dag van je foto op Insta, zo leuk...
    Hartstikke fijn dat de fysio helpt, dat is toch uiteindelijk de bedoeling.
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve bloemetjes inderdaad, die fijnstraal! En fijn om te lezen dat het langzaamaan beter met je gaat

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat madeliefje had ik ook een aantal jaren op pot maar raakte het kwijt en ik kom het eigenlijk nergen tegen om te kopen. Heb toch maar even de naam genoteerd voor volgend jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat fijn dat je nu baat hebt bij de fysio. Een goede behandeling, al duurt het lang. Ik zit op Facebook maar doe er bijna niets mee. Verder gebruik ik mijn blog en dat vind ik leuk. Heb daardoor heel veel leuke bloggers leren kennen. Jou dus ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Z'n gangetje, dat is fijn vind ik altijd, geen ups, geen downs, als alles loopt zoals het hoort ben ik best tevreden!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Judy, bij een reactie van je bij Niekje viel het me op dat je koolhydraatarm eet en daar eetbui van hebt als ik het goed begrijp. En te weinig vitamines binnenkrijgt. Kan je me daar iets meer over vertellen? Ik eet al zo'n 15 jaar kha/b en voel me er zo goed bij en eet zoveel groente en fruit dat ik me niet kan voorstellen dat ik een vitaminetekort van zou kunnen oplopen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Lot, ik kan je niet op een andere manier bereiken, dus ik antwoord maar hier. Ik wil er niet te veel over uitweiden hier op mijn blog. Ik eet ook al minstens 15 jaar kh arm en ik kreeg de laatste tijd hartkloppingen. Ik ben nog niet bij de huisarts geweest, maar ik voelde me al lange tijd niet tevreden met de beperkingen die ik mezelf oplegde. Wat googlen leverde op dat ik mogelijk een kaliumgebrek heb, wat kan komen door langdurig kh arm eten. Ook in combinatie met vaak diarree. Als ik wat meer weet zal ik er misschien over bloggen, of bij Niekje iets over zeggen.

      Verwijderen
    2. Ja dan lees ik het daar graag. Ik heb zo'n 10 jaar geleden ook een kaiumgebrek gehad en dat uitte zich in hyperventilatie maar stress speelde ook grote rol. Er werd me geadviseerd meer tomaten te eten.
      Ben benieuwd wat je voelt als beperkingen want dat vole ik niet zo

      Verwijderen
    3. Lot, ik reageer liever niet hier op mijn blog. Als je verder wilt praten, kun je dat beter doen via de mail: zie envelop ikoontje in de zijkolom. Of anders via de contact pagina.

      Verwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.