Pagina's

30 augustus 2023

nazomer in de kloostertuin



Er bloeiden hier en daar nog wat hortensia's in de Kloostertuin. Maar eigenlijk voerden groentinten de boventoon. Het blijft toch bijzonder, zo'n verborgen stukje groen in de binnenstad. Waar ik al vaak over heb geblogd, omdat ik er zo graag kom. Het is er altijd stil, op het geluid van de vogels na. Een stuk stadsnatuur, waar ik mijn groene hart kan ophalen. En dat is nog een ding om dankbaar voor te zijn. Zie vorig blogje.




Ik zeg nu wel 'groen-tinten' maar blad is er in vele andere kleuren ook.
En de paden zijn omrand door slaapkamergeluk (Soleirolia soleirolii), een bodembedekker.





De combinaties planten - struiken - bomen zorgen ook in de hoogte voor interessante afwisseling.




Maar het mooiste groen komt natuurlijk van de vrouwenmantel. Mét dauwdruppels.


19 opmerkingen:

  1. Jij bent vroeg op! Ik begrijp dat je dit een uur geleden plaatste? Ik ben de laatste dagen ook zo'n vroege vogel. Heerlijk deze wandeling door de mooie, stille kloostertuin. Fijne dag, Judy.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik was om half 7 wakker. :) En dit blogje stond klaar om gepost te worden.

      Verwijderen
  2. Jaaa, Vrouwenmantel met druppels, geweldig mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Door die druppels is de vrouwenmantel wel apart ja, maar het groen is altijd hetzelfde daarvan. Dat heuchera-verzamelingetje vind ik dan specialer.. die plantjes heb je in zóveel verschillend gekleurd blad.. echt leuk vind ik dat! heb je bijna geen bloemen nodig! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat is waar. Een tuin met alleen groen in allerlei vormen en kleuren lijkt me prachtig.

      Verwijderen
  4. Erg mooi zo'n stille groene plek midden in de stad!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo mooi zijn die "sneeuwballen", vooral als het net geregend heeft.
    Hier zie je ze erg veel in tuinen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een geniet plekje, heerlijk om naar toe te gaan. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een geluk om daar zo naar toe te kunnen lopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. It IS a wonderful place , and if you had heat this summer like we did here in italy, for sure it was the right place to be in ! I can't really see what plant grows under the Hydrangea, is it Heuchera ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Possibly. There is a lot of Heuchera in this garden.

      Verwijderen
  9. Mooi blog en foto's. En altid weer anders. Dat vind ik toch zo prVhtig. Nooit 1 x iets precies hetzelfde. Eindeloze mogelijkheden

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het is gewoon jouw privé achtertuin!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Judy what a gorgeous place to retreat. Is there not something so soothing about the color of green? It has such diverse shades too. Some folks think it is a boring color but for me it is not. Hope you have a delightful weekend friend. Hugs!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi zo'n tuin in de buurt. En ja, die vrouwenmantel staat er prachtig op.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Echt fijn om zo te kunnen genieten, en jij ziet het ook allemaal... Hoeveel mensen lopen er gewoon aan voorbij!
    Vrouwenmantel staat ook op mijn lijstje voor de tuin... ik vind 't prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.