Pagina's

02 september 2023

tekenen van de tijd



We hebben ineens een laadpaal in de straat. Het is geen mooie foto, ik fotografeer liever mooie stadsplaatjes. Maar het is wel een teken van deze tijd. En ook groen!

Mijn zoon deelt, samen met anderen, een electrische auto. En een nieuw woord deed zijn intree: accu-stress. Want hoever kom je voordat je moet bijladen? En waar vind je een paal?

En dan dit. Sinds statiegeld op blikjes is ingevoerd, schijnt het voor sommigen de moeite te lonen om vuilnisbakken overhoop te halen. Op zoek naar afval dat ineens waarde heeft.
Daar is dit blikjesrek hieronder op gevonden. Wie een blikje kwijt wil, kan het daarin zetten. Voor wie het statiegeld kan gebruiken.


15 opmerkingen:

  1. Dat heb ik ook een keer gehad, accu-stress. Maar dan op de e-fiets. Wat lief zo'n blikjesrek.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ook op de e-fiets dus. :(
      Ik zag dat blikjesding ook een keer op tv voorbijkomen. Dus het bestaat op meer plaatsen.

      Verwijderen
  2. Ik zag ineens ook een laadpaal voor iemand huis in onze buurt. De garage waar je kunt tanken heeft er (nog?) geen. Het kan verkeren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, je kunt je eigen privé paal aanschaffen. Maar er zijn ook openbare palen in de stad. En er schijnen ook snellaadpalen te bestaan. Maar meer weet ik er niet van.

      Verwijderen
  3. De laadpalen rukken op. Bij ons in het straatje willen ze tzt ook een paal plaatsen. Onhandig in een doodlopend straatje met te weinig parkeerruimte. Die blikjeshouders heb ik ook gesignaleerd. Hopelijk helpt het. Want blikjes en flesjes met statiegeld worden ook zo weggegooid. Fijn weekend. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat lijkt me dan ook een erg onhandige plek voor zo'n paal.
      Jij ook fijn weekend, Dientje!

      Verwijderen
  4. Ja, ook dit is fotografie... Ik kan het genre wel waarderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nog nooit gezien, zo'n blikjeshouder. Maar ja, in Frankrijk zit geen statiegeld op blikjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben ze nog niet tegengekomen de blikjeshouders, maar wel handig, hopelijk komen er zo minder op straat terecht.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hier hebben twee buren hun eigen laadpaal in hun tuin. Nooit meer laad-stress

    BeantwoordenVerwijderen
  8. In Denemarken zie je die ring voor statiegeldblikjes al jaren. Ik vind dat een goed idee, als je het zelf niet wilt inleveren, dan iemand anders er blij mee maken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind het ook een goed idee. Plus het scheelt in de troep die zomaar wordt weggegooid.

      Verwijderen
  9. Ze schijnen hier in de binnenstad ook al aan de afvalbakken te hangen, die blikjesringen.. maar hier op zuid zie ik de blikjes nog gewoon veel in de struiken slingeren hoor.. helaas. Teveel werk om dan te verzamelen zeker.. een afvalbak overhoop halen is makkelijker..! ;-)
    In onze wijk staan twee laadpalen.. ik neem aan dat het er veel meer gaan worden aangezien er toch ook steeds meer elektrische auto's (moeten) komen? En dan is de hele buurt 2 jaar geleden ook nog volgeplempt met betaalpalen voor het betaald parkeren, met aan zowat elke lantaarnpaal een bordje met daarop waar de dichtstbijzijnde staat.. ons mooie oude tuindorp wordt er echt niet mooier op. Teken van de tijd.. dat wel.

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.