Pagina's

04 september 2023

kastanje­bomen wandeling



Met het gevoel dat er al stiekem een beetje herfst in de lucht zit, ging ik vanmorgen speciaal voor de kastanjebomen naar de Brink. En ze zaten nog vol in blad, want tja, het is nog niet echt herfst. Ik noem het maar nazomer, want er komen weer een paar warme dagen aan.

Ik hou van kastanjebomen. Ik vind het blad ook heel mooi. En kastanjes rapen, jaszakken vol, elk jaar.





Het is nog te vroeg om kastanjes te rapen. Maar ze zijn al wel in de maak.





Ik fotografeerde vooral naar boven. Want op maandagmorgen is er veel bedrijvigheid op de Brink. Er wordt vuilnis opgehaald en schoongemaakt. En de horeca wordt bevoorraad. Dat hoeven we nou niet speciaal te zien.

Door naar boven te kijken zie ik ineens heel andere dingen, die me eerder nooit opvielen. Prachtige gevels en ramen. Leuk om daar een volgende keer speciaal op te letten. 


15 opmerkingen:

  1. Nou dat was precies wat ik zaterdagochtend zei: "de herfst is er al, of nazomer?" Maar het voelde fijn en ik genoot er van.
    De kastanje heb ik ook al gezien en ik vraag me af of ik hem eerder zo bomvol gezien heb. En de eiken, ook vol, maar die laten al heel wat vallen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben ook een beetje in de war, zeker nu het weer zo warm gaat worden.

      Verwijderen
  2. Ik las dat begin september de meeste paddenstoelen te bewonderen zijn.. het leek me vroeg, maar ik zag er afgelopen weekend in de Ardennen ook al.. dus wie weet? Ik kijk ook altijd graag omhoog.. wel oppassen, heb een tijdje gehad dat ik dan ook vaak viel..! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, of een struik in lopen, zoals mij laatst overkwam. Een natte struik. :)

      Verwijderen
  3. Machtige bomen vind ik. En ook ik raap kastanjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik hou ook van kastanjebomen. Zo'n, inderdaad krachtige boom. Kastanjes rapen, ik verheug me al.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die grote oude kastanjebomen zijn zo mooi! Ze bepalen echt het aanzicht van een plein of een weg... Ik houd er van!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het zijn ook indrukwekkende bomen die kastanjebomen! En oppassen met lopen als je omhoog kijkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zag een tijd terug ook al kastanjes in de bokser liggen. Al gesneuveld door de droogte of heftige regen? Ja, de Brink is op maandagochtend niet het mooiste om te zien. Nog even geduld met rapen. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Laten we het voorlopig op nazomer houden, ik wil het woord herfst nog niet horen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ben het met Marthy eens. En met jou voor wat kastanjes betreft.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hopen op weinig wind. Dan blijven die vergeelde bladeren straks lang hangen

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wij hebben ook een heel oude kastanje boom in de tuin staan, helaas hebben
    een aantal stormachtige dagen er een rafelige boom van gemaakt. Wel zie ik veel rijpe kastanjes hangen. Het zij inderdaad indrukwekkende bomen.
    Prachtige foto's laat je zien.

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.