Pagina's

23 september 2023

natuur, plannen, bakken, roots en nog zo wat



Ik moet nodig weer even een opruimblogje maken van foto's die niet direct bij een verhaal pasten. Zoals die foto hierboven. Hoe een stokroos kans ziet op zo'n godvergeten plaats te bloeien. Hoopvol vind ik dat. De natuur overleeft ons wel. Zoiets.

Ik had het voor mijn doen de laatste tijd druk. En ik zit ook vol met plannen. Maar ik moet mijn energie met beleid verdelen. Ik maakte een begin met fotoalbums scannen. Pff, dat is een grotere klus dan ik dacht. Ik scan nu eerst het babyalbum van mijn zoon. Want het is zo leuk om te vergelijken hoe hij zich als baby ontwikkelde en hoe mijn kleindochter dat nu doet. Zes weken is ze nu.

Verder ben ik aan het bakken geslagen. Ik wilde een recept uitproberen. En als alles goed gaat, komt het recept volgende maand op mijn blog als recept van de maand.
Ook wil ik weer de draad oppakken van het verhaal van mijn Nederlands-Indische roots. Ik kijk met belangstelling naar de docu-serie 'Indonesia roept!' van Hans Goedkoop. En ik heb nog wat leesvoer klaarliggen. Ik kom er vast een keer verder over te bloggen. 

Maar om terug te komen op mijn opruimfoto's.
De foto hieronder maakte ik van een raam van een kantoor. Het pand was ooit een winkel en de mensen wilden kennelijk niet 'in de etalage' zitten. Ze plakten deze zwarte strepen op het raam. En ik dacht: je ziet maar de helft en toch zie je dat het een kantoor is.





En weet je nog dat ik de foto hierboven liet zien? Dat was in mei.
Ik had al eens gezien dat iemand er toch tuinafval in gedumpt had. 
Maar... dit is het nu. Beetje rommelig, maar toch mooi.



19 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee,dat foto's vergelijken

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel leuk, want veel dingen wist ik niet meer precies van vroeger.

      Verwijderen
  2. De 'natuur' foto's zijn echt top en hoopvol. Lekker hoor al die plannen, de wetenschap dat je je nooit verveelt is al heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik wil vaak meer dan mogelijk is, maar vervelen, nee.

      Verwijderen
  3. Ja, dat geel staat toch wel lekker vrolijk, ook al is het een beetje rommelig. Succes met het bakken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Grrr.. ik heb een haatliefdeverhouding met stokrozen.. zulke mooie bloemen.. en moet je zien waar ze kunnen groeien.. tot op het kleinste armoedigste plekje.. maar NIET in mijn tuin..!! :-)
    Toch leuk dat mensen zich wat aantrekken van zo'n op de muur geschreven tekst! Ziet er heel vrolijk uit die gele bloemetjes. In de boomspiegels bij het winkelrijtje hier had men een soortgelijke tekst op bordjes gezet.. en plantjes geplant.. gelukkig houdt iedereen er zich daar tot nu toe ook aan.. viel me mee.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is denk ik de oplossing: armoedig plekje! Ze willen geen lekkere tuingrond. Ze willen lekker vlak naast een huis op armoedige grond.

      Verwijderen
    2. Of in een vierkante centimeter zand naast een lantaarnpaal of verkeersbord! :-) Ik heb het ook op wat minder goede plekjes in de tuin geprobeerd, maar er verschijnt niks. Ik heb zélfs zaden in de zwaarverwaarloosde tuin van de nieuwe buurvrouw gegooid.. kan ik ze ook zien als ze dáár op zouden komen.. hahaha maar tot nu toe nog niks! Jammer hoor! :-)

      Verwijderen
    3. Ik heb ze wel eens gehad naast mijn schuur bij vorige huis. Maar het hield niet over. En ze zijn nooit meer teruggekomen.

      Verwijderen
  5. Als je op een plek woont zoals wij in Frankrijk weet je het zeker, de natuur overleeft ons.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Stokrozen zijn mijn favoriete bloemen. Ik had ooit gele zaden geoogst en die zijn na paar jaar ook mooi opgekomen, maar aangezien ik ook hele donkere bijna zwart had zijn die door kruisbestuiving geel-roze-oranje geworden dit jaar.
    En toen die bijna waren uitgebloeid kwam er een stengel met mooie rode op, niet groot maar wel heel mooi en daar zitten nog steeds 2 bloemen aan. Aan de andere kan van het huis is er ook een roze-gele-oranje opgekomen maar pas heel laat en ook die heeft nog steeds bloemen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een gezellig bericht. Mooi geel, het is niet echt mijn lievelingskleur, maar het vrolijkt wel op. Fijn dat het bakken gelukt is, altijd spannend hè ?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een energie springt er uit jouw blog. Heerlijk dat het zo lekker met je gaat en weer aan 'grote' projecten begint. Ik ben erg benieuwd naar jouw baksel. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je hebt heel wat op je programma., ik ben benieuwd wat er hier voorbij gaat komen

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh Judy it sounds like you are settling in to the new autumn season with renewed energy and great projects. Loved how you shared your photos. That is something special about the hollyhock blooming in such a place. Just lets us know beauty can be found in the most ordinary places. Have a blessed week friend. Hugs!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De natuur overleeft wel, inderdaad. Meer mensen merken het op hier, maar er straalt inderdaad een soort 'vastbesloten' en fijne energie van je woorden af. Fijn!

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.