Pagina's

09 juli 2024

hollen of stilstaan



Het is hollen of stilstaan met het weer deze zomer. 
Vandaag wordt naar verluidt weer eens een zonnige dag. Deze foto's maakte ik vorige week op die ene zonnige dag die we toen hadden. Zo bijzonder dat ik overal om me heen foto’s maakte. Fel licht en scherpe schaduwen. 

Zomaar wat dingen die ik zag.






In het straatje hierboven had ik een praatje met de mevrouw die in haar geveltuintje een plant aan het snoeien was. Als je goed kijkt, zie je haar. Een klimbes, zei ze. Had er nog nooit van gehoord. 

Over hollen gesproken, dat zul je me niet zien doen. Ik maakte dankbaar gebruik van een stoel op een nog niet geopend terras om even uit te rusten. En vanuit die positie trof me dit lijnenspel. Als contrast met al die rechte lijnen die een stad kenmerken.


17 opmerkingen:

  1. Ik zie hier die mooie dag nog niet aankomen. Mooie foto's maakte je

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee je hebt gelijk, de weerapp zegt bewolkt en warm. Ik was te optimistisch.

      Verwijderen
  2. Vrolijk makend licht. Hopen,dat het nu vaker komt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier in het noorden van het land nu nog een stralende zon aan een blauwe hemel, maar of dat zo blijft? In ieder geval genoten van je mooie foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tja, dat weer in Nederland, inderdaad hollen of stilstaan. Nu is het hier nog heerlijk, maar vanavond schijnt het noodweer te worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is hier de hele dag licht bewolkt en heel benauwd. Valt ( weer) tegen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Was op wandel in Gorinchem, met blogmaatje Margriet.. het was heerlijk weer eigenlijk.. eindelijk! Maar ik vrees die hagelbuien van vanavond..! Rare zomer hebben we.. wij zijn niet op vakantie geaan in juni, maar hoopten nog wat weekendjes weg te gaan.. is het tot nu toe zowat elk weekend waardeloos weer geweest..! pfff!
    Jij hebt op die ene mooie dag echt wel bijzonder mooie foto's geschoten.. heerlijke stadsfotografie!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie plaatjes. Ik word er blij van. Hier is het vandaag heerlijk zonnig weer, ik deed een wandeling in de stad met een vriendin. Dus het mooie weer was heel welkom.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige stad laat je ons zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige foto's, ... dat weer wil ik ook wel, al kun je tegenwoordig wel leuk boter kaas en eieren spelen met al die strepen in de lucht.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat woon je toch in een mooie stad. Hier mooi weer vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dear Judy so glad you were able to get a sunny day. Your photos are so lovely. I especially enjoyed seeing the colorful umbrellas. Praying you get more sunshine in the coming days. Hugs!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat heb je weer sfeervolle plekken weten te fotograferen!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie foto's met zon... dat lukt mij nu nooit, want ze worden altijd wazig...
    Ja, het is wat met die zomer. Soms denk ik 'we vliegen zo de herfst in...'

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie foto's weer! Wat zijn er toch veel bijzondere plekjes in Deventer...

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!