Pagina's

31 juli 2024

ieder loopt zijn eigen pad


Het is eind juli en het is twee jaar geleden dat ik corona kreeg met long covid als nasleep. Ik had al een heel blogje geschreven over de weg die ik in die twee jaar gegaan ben. Ook met in mijn achterhoofd dat een ander weer iets aan mijn verhaal zou kunnen hebben. Maar ik heb het niet geplaatst. Ik dacht: iedereen ervaart dingen weer anders en zo moet het ook. Ieder loopt zijn eigen pad. 

Dus gistermorgen vroeg, toen het nog redelijk koel was, liep ik mijn eigen pad. Richting Kloostertuin. Er was nog niet veel volk op de been, maar ik had wel onderweg allemaal gesprekjes. Met andere vroege vogels. 

Overal waar ik loop zie ik geveltuintjes, soms hele begroeide gevels, soms alleen een pot voor de deur. 




Stokrozen zie ik niet veel. Alleen deze hierboven.
Maar ik duik de Kloostertuin in, waar het oude Klooster in de steigers staat. Ik zie in de tuin weer niemand, op een bouwvakker na. Niet te geloven dat het daar altijd zo stil is.


De hortensia's zijn aan hun eind, de tuin is voornamelijk groen nu. Op deze beauty na.


Tot slot deze plant met pluimachtige bloempjes. Ik weet niet wat het is. Jullie?

16 opmerkingen:

  1. Dat is een perzische slaapboom

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het heet Perzische slaapboom , albizia julibrissin

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Voor namen van bloemen en planten, buiten de meeste bekende, moet je niet bij mij zijn. Maar gelukkig zijn er anderen die het wel weten! Ik vond je foto's weer erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo leuk, de oplossing is er dan al meteen. Mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie foto's, wat een bijzondere plant met die pluimpjes, nog nooit eerder gezien.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk, jouw wandeling. Wat mooi allemaal. Dank je voor je reactie. Ik ben zo blij met ons contact!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo'n prachtig idyllisch plaatje meteen, die eerste foto!
    Lekker al dat zelfgeplaatste groen.. geeft de stad kleur en lucht, alleen maar stenen zou maar saai zijn.
    Had gedacht dat het misschien familie van de mimosa was, aan dat blad te zien, maar iemand wist het dus al.. heb nog nooit gehoord van een slaapboom, dus ik zat fout. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo mooi al die geveltuintjes, ja ik heb de naam ook gevonden, leuk hè die waaiertjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De bovenste foto vind ik zo mooi van kleur! Prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Soms kun je wat hebben aan het verhaal van anderen, maar je haalt eruit wat het beste bij jou past. Het pad wat je vanochtend ging, was in ieder geval een vrolijke. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat zie jij toch altijd mooie geveltuintjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi is en blijft het, hoe vaak je hier ook wandelt.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het is waar dat ieder zijn eigen pad loopt, maar toch kan een verhaal van een ander je helpen met het verwerken van iets, of het geeft op z'n minst herkenning.
    Het is weer genieten van je mooie foto's

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh, due vierde foto. Wat een droom!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dit was in ieder geval een prachtig pad! Bijzonder, hoe stil het altijd is in de Kloostertuin. Dat was al het geval toen ik op een flat in het centrum woonde, en nu nog steeds dus. Heerlijk...

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!