Pagina's

18 juli 2024

bewolkte wandeling


Fijn om eindelijk weer eens naar de IJssel te wandelen. Dit was gisteren. Ik was echter de deur nog niet uit of de lucht betrok. 

Maar dat deert niet, ik voel me lichter dan ik me in tijden gevoeld heb. Het gaat beter met me, ik vind weer een evenwicht. Gelukkig. Vandaag komt mijn hulp weer en mede dankzij haar begin ik weer energie over te houden voor af en toe een wandeling naar de IJssel. Want water zien doet zo goed. 



Ik maakte niet zo heel veel foto's onderweg, want overal staan panden in de steigers met van die doeken ervoor. Overal wordt gewerkt. Ook bij de pont, waar een nieuwe extra steiger is aangelegd, wordt aan de oude steiger onderhoud verricht. Bij de Kloostertuin wordt het oude Klooster in de steigers gezet. Ik heb het allemaal niet vastgelegd.

Maar wel dit geweldige geveltuintje aan de IJssel gelegen. 



En terug de binnenstad in waren meer mooie geveltuintjes te zien. 

De Lebuinuskerk moest ook even op de foto. Het is zo'n machtige hoge toren als je ervoor staat dat ik hem er niet in één keer op kreeg. Dus moest ik het bovenste stuk eraan vast fotoshoppen. Als je goed kijkt kun je dat zien. Maakt niet uit.


Aan het oude deel van het stadhuis hing de vlag halfstok. Om de MH17 te herdenken. En daar stond ik ook even bij stil. Daarna had ik koffie verdiend, vond ik. Want het was heerlijk om weer eens naar de IJssel te kunnen lopen. Het voelde als een nieuwe mijlpaal.

28 opmerkingen:

  1. Het blijft toch een heerlijke wandelstad, dat Deventer. Vooral ‘s morgens zonder drukte.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vooral 's morgens vroeg, daar heb ik altijd van genoten.

      Verwijderen
  2. De wandeling bewolkt maar voor jou toch zonnig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn dat je je nu beter voelt en je in staat bent weer zo’n mooie wandeling te maken! Ik ken dat gevoel heel goed omdat ik zelf ook te maken had met veel lichamelijke, maar ook geestelijke problemen.het is fantastisch om dan weer te kunnen genieten van de dingen die belangrijk voor je zijn. Dat groene terras komt zo mooi uit op de foto met toren! Charlie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat fijn voor je dat je je nu lichter voelt en weer naar het water kan wandelen, ook al is het dan bewolkt. Houd dat gevoel vast!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een vrolijke blogpost en wat fijn dat je je wat beter voelt. Deventer is een prachtige stad, wil er ook echt nog eens naar terug. De sfeer in de stad zie je in je foto's(L).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De foto's zijn niet superbijzonder, maar het feit dat ik ze kon maken wel. Als je hier komt, ben ik heel benieuwd naar jouw fotoverslag!

      Verwijderen
  6. Wat fijn,dat je weer wat energie hebt

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik dacht meteen 'hé, daar is de IJssel weer es.. gaat het beter met Judy?' en ja dus.. wat fijn! :-)
    Koffie hebben we áltijd verdiend, en zo niet dan tóch hehe.
    Mooie foto's weer.. die toren is inderdaad heeel erg lang.. je kunt er niet ver genoeg vandaan staan om 'm er heel op te krijgen.. maar je shopwerk mag er zijn! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo is dat, altijd verdiend! :) En fijn dat je mijn shopwerk waardeert!

      Verwijderen
  8. Wat ontzettend fijn dat je je beter voelt en dat het wat beter gaat. Top dat je dan weer naar die mooie IJssel kunt gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat fijn dat je vooruitgang voelt! Dan kun je weer meer je vleugels uitslaan... Nou, een bewolkte wandeling kan ook heel mooi zijn getuige je foto's... Dat geveltuintje is om jaloers op te worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een nieuwe mijlpaal, dat is fijn om te horen Judy. Hoop dat er nog meer zullen volgen. Mooi, die geveltuintjes, dat zie ik graag,

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er zijn er hier veel, geveltuintjes, ik zie ze ook graag.

      Verwijderen
  11. Heerlijke wandeling met al die mooie geveltuintjes. Aan mijn kant van Deventer weinig mooie tuintjes. Er is veel verloop geweest en niet alle nieuwe bewoners zijn van het tuinieren of enigszins onderhouden. Jammer, want het maakt het wandelen wel gezelliger als er bloeiende planten of struiken staan. Fijn dat je je beter voelt en dat je je hoofd voldoende leeg kunt maken. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat jammer, Dini. Ja ik hou erg van planten kijken bij anderen.

      Verwijderen
  12. Lekkere wandelen in Deventer. Heerlijk! En voor jou extra heerlijk omdat het weer kan

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Fijn dat de energie terugkomt, en ik weer even mag meegenieten met jouw wandeling langs de IJssel en door Deventer. Wie weet, kom ik er deze nazomer nog...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helaas komt de energie niet terug, maar ik ga er efficiënter mee om. Doe ook geen dingen meer die meer kosten dan opleveren. Fijn dat je meegenoot!

      Verwijderen
    2. Het is hoe dan ook winst: ook als je nu efficiënter met je energie kunt omgaan - en dat is heel waardevol

      Verwijderen
  14. Judy so wonderful that you are feeling much better and able to get out and walk and enjoy those things you love to do. It is always so lovely to see your part of the world. Everything is so clean and fresh. Praying that you continue to get your strength back and have many more walks. Hugs!

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!