Pagina's

07 juli 2024

zondag­ochtend brunch



Geniet even mee van het tafereeltje dat zich vanmorgen op mijn balkon afspeelde. Wat je niet kunt zien is dat er op de balustrade eronder nog een aantal op hun beurt zat te wachten. 

Ik hoor ze altijd al in de boom kwetteren. Het zijn zwarte meesjes, hoewel ze helemaal niet volledig zwart zijn. Maar ze zijn een slagje kleiner dan kool- en pimpelmezen, en ze passen tussen de spijlen van dit hangding. Grotere vogels niet. Al jaren bezoeken ze mijn balkon. Al hele generaties.

Het verhaal van de zwarte meesjes op mijn balkon staat hier.



18 opmerkingen:

  1. Wat een gezellige boel bij jouw op het balkon. Heb je er lekker bij zitten kijken met een kopje koffie en een croissantje? Fijn begin van de zondag. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wel koffie, geen croissantje. :) Ik moet ook heel langzaam bewegen, anders zijn ze gevlogen.

      Verwijderen
  2. Heerlijk.. daar kan geen tv tegenop hè! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je krijgt dus de kleinkinderen al te eten

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat denk ik. Er zitten soms piepkleintjes bij.

      Verwijderen
  4. Dit is de mooiste 'natuur tv live'. Heerlijk om stilletjes naar te zitten kijken. En je hebt ook een prachtig voeder'huisje', waar inderdaad de grotere vogels niet in kunnen. Fijn voor de kleintjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En meesjes zijn zo leuk. Ik heb ze maar 1 maal gezien, vanuit een raam, in een boom voor ons huis. Ik wist niet wat ik zag, zo kleine
    en zo vlug. Wat leuk dat jij dit op je balkon kunt bekijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een feest Judy, echt heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke start van de ochtend. Hebben we nodig, want dit sombere en natte weer maakt de mens een beetje moedeloos.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik kan ook zo genieten van de vogels die bij ons op het dakterras langskomen en met mooi weer van de insecten in het insectenhotel.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een gezelligheid daar op jouw balkon!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dit is echt puur genieten Judy, lieflijk gekwetter en bedrijvigheid.
    Inderdaad iets waar je nooit genoeg van krijgt.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooi tafereel zo op je balkon.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh wat gezellig, en volgens mij zijn ze aan jou gewend, zo kun je er goede foto's van maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nou dat deed ik zeker eventjes: meegenieten

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!