Pagina's

28 juli 2024

zonnige zaterdag


Zaterdag liep ik een rondje door de binnenstad. Ik had wel een missie maar dat is voor een later blogje.

Allereerst deed ik de IJssel aan. De binnenstad van Deventer heeft duidelijk afgebakende grenzen. Aan de ene kant de Singel en het Rijsterborcherpark en het spoor. Aan de andere kant de IJssel. Ik haal tegenwoordig de IJssel weer. En dan moet ik toch echt weer een oude vertrouwde IJsselfoto maken.

Terug de stad weer in liep ik over de maandelijkse Heerlijke Hanzemarkt. Een markt met eerlijke streekproducten op het Grote Kerkhof naast de Lebuinuskerk. Hieronder een impressie. 


Even een praatje met de dames van het Deventer Wol Project. Ik heb er al vaker over geschreven. De wol komt van de Deventer Schaapskudde, wordt schoongemaakt en gesponnen en met natuurlijke materialen geverfd. En daar wordt dan van gebreid, gehaakt en gevilt. Kijk maar.

Een eindje verder op het plein wordt gespeeld in de waterpartij.



Even nog een foto van één van de kerkdeuren. 
En de ramen van het pand ertegenover heeft weer prachtige planten in de vensterbank.
En toen weer op huis aan. Dat was een fijne zonnige zaterdag wandeling. 

20 opmerkingen:

  1. Bij deze blog past het gedicht van Knutzels van vandaag erg mooi! En ik wens je nog veel van deze dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heb even gekeken bij Knutzels en je hebt gelijk. Mooi! Dank voor de tip!

      Verwijderen
  2. Een héle andere zaterdagwandeling dan ik deed, maar wel nét zo zonnig! :-)
    Een logje over een wandeling van jou kán alleen maar mét IJssel-foto natuurlijk! ;-) (echt zó fijn dat het je weer lukt er te komen!)
    Leuk dat ze wat met die wol doen van jullie stadskudde.. hier heb ik daar nog nooit van gehoord, maar ben al blij af en toe die kudde tegen te komen, altijd zo'n leuk gezicht!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ben benieuwd naar jouw zaterdagse wandeling! Ja, leuk vind ik die schaapskuddes, maar heb ze hier nog nooit gezien. Wel foto's gezien dat ze over de brug komen, prachtig!

      Verwijderen
    2. Gaat nog wel even duren.. loop enorm achter met posten hehe.
      Heb die kudde hier één keertje verplaatst zien worden, dwars door de wijk heen op een zonnige doordeweekse ochtend.. zó'n leuk gezicht, je hebt dan echt helemaal niet het idee dat je in een grote stad woont hoor! :-)

      Verwijderen
  3. Heerlijke wandeling! Fijn dat ik weer even met je mee mocht wandelen vanop afstand

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat je weer naar de IJssel kan lopen, het is daar altijd zo mooi! Grappig die bloempotjes in de vensterbank.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik kan me voorstellen dat je genoot van deze wandeling. Je maakte er leuke foto's van. Wat een mooie kerkdeuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Was weer een prachtige wandeling en fijn dat je dit weer kan. Even gedacht om vandaag naar de Brocante aan de ijssel te gaan. Het was me te warm. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh die Brocante is me helemaal ontschoten. Maar vond het een andere keer niet zo vreselijk interessant. Nogal duur.

      Verwijderen
  7. Wat is de Hanzemarkt een aanwinst. Ik heb er zaterdag heerlijke aardbeien en kersen gekocht bij een boer die uit de buurt komt.Zo lekker koop je ze niet in de supermarkt. Voor herhaling vatbaar!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh die heb ik jammer genoeg niet gezien. Volgende keer.

      Verwijderen
  8. Iedere keer weer denk ik: we moeten weer eens naar Deventer!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige foto's weer. De deur, prachtig. Wat een mooie waterpartij. Doet me denken aan wat Arnhem vroeger had. Nu hebben we een beek, moet er nog steeds aan wennen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Judy such a lovely Saturday walk. Those wool skeins are so beautiful. It is fun to see your outdoor market. We have farmer's markets here in our part of the world. Mostly they sell garden produce, honey but also some crafts too. Well take care dear one and have a wonderful day. Hugs!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Judy, fijn was het je even weer te ontmoeten bij onze kraam. Wat fijn ook dat je de IJssel weer kan halen met de wandeling. Ik geniet van je blog en de begeleidende foto's. Hopelijk kan je nog lang en veel blijven wandelen in en rondom Deventer.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dank voor deze fijne wandeling. Nog veel fijner dat jij hem weer kan maken.

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!