Pagina's

25 april 2022

groen aan de ijssel



Mijn archief loopt weer over met foto's van de laatste tijd. Ik ga ze de komende week op mijn blog zetten. Kan ik er meteen wat meer over vertellen. 

Ik begin met deze foto's. Ook bij de IJssel kleurt het groen. Begin april maakte ik de foto hieronder. Hard gaat het. Je kijkt even niet en boem! De lente heeft toegeslagen.




Bij de stadsmuur bloeien vergeetmenietjes. Al een hele tijd staan ze in bloei, maar ik vergat ze steeds te fotograferen. Nu niet meer, ze riepen .....

Zo, en nu naar de tandarts. 


19 opmerkingen:

  1. Dit is zo'n mooie tijd van het jaar

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De kleur van het groen is in deze periode van het jaar echt ongeëvenaard, ik word er ook zo blij van!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ieder jaar opnieuw ben ik stomverbaasd hoe snel het gaat, de overgang van winter naar lente. De heel vroege lente is prachtig, knoppen die zich vormen en dan ineens, alles groen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het gaat om ossentong ipv vergeetmijnietjes. De bloemen lijken op elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tja, even niet opletten en de natuur gaat drie stappen door. Het is heerlijk allemaal. Vandaag een sombere dag met wat regen. Zijn de plantjes blij mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk zo'n 'zoek de verschillen' foto. Vandaag hier in het westen van het land ook somber en druilerig, hopelijk knap het snel op want ik heb vrij en vind het dan fijn om naar buiten te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het gaat mij altijd te snel in het voorjaar. Ik vind het weer jammer als alles vol groen ziet. Dat prille voorjaarsgroen is zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een verschil hé, op enkele dagen...!
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik wilde precies hetzelfde zeggen als Jeanne dus zeg ik maar niets.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Yikes de tandarts! Ik moest gisteren. Wat is de opluchting daarna toch altijd heerlijk als het weer klaar is, vind je ook niet?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou zeker, het is weer gebeurd voor een half jaar.

      Verwijderen
  11. Heerlijk, hoe het voorjaar losbarst! Hier gaat het nu, na veel dagen zon, ineens ook snel. Nu nog wat regen... en ik hoop dat het meeviel bij de tandarts!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tandarts viel mee. En de droogte... laatst al een bosbrand bij de Holterberg. Gelukkig snel geblust.

      Verwijderen
  12. Gaat hard ineens he.. ineens wordt alles groen.
    Ik zou zeggen Kaukasisch vergeetmenietje.. dacht dat ossentong toch wat donkerderblauw was, maar ik kan me vergissen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.