Pagina's

20 september 2022

de vruchten plukken



Vorige week schilderde ik appeltjes. Op bestelling. Dat zat zo.
Ik verkocht onlangs in mijn Etsy winkeltje een stilleven met peren. De aquarel ging naar een fruitbedrijf in Flevoland, want het was een cadeau voor een plukster die er dit jaar voor de 40ste keer bij was. Maar ze had ergens ook gezien dat ik appels geschilderd had. En inderdaad had ik heel lang geleden twee appels geschilderd, één groene en éen rode. Ze wilde graag 2 andere pluksters verrassen en het moesten twee rode appels zijn. Of ik ze ook kon schilderen.

Nou had ik al een hele tijd niet meer geschilderd. En hoe langer je wacht, hoe moeilijker het wordt om weer te beginnen. Maar ik had kennelijk deze aanmoediging nodig, zei het universum. En dan ook nog een favoriet onderwerp uit het verleden: appels. Dus ik maakte mijn paletten schoon, deed er verse verf in en legde papier klaar. Geen smoes meer om het uit te stellen. De pluk zou over twee weken klaar zijn en dan moesten de appeltjes ook klaar zijn. Ik maakte er drie. Eén reserve. 
En ze vielen alledrie in de smaak.


17 opmerkingen:

  1. Fijn voor jou en een mooi cadeau voor die pluksters

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk dat je hiervoor gevraagd werd. Ik vind de appeltjes enig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk zeg dat mensen je zo weten te vinden! Ik vind het ook erg mooi geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow wat mooi. Ze zijn er vast heel blij mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is echt 'de vruchten plukken' ja, van zo'n mooi gebaar van het universum. Jij bent over een drempel heen geholpen, de pluksters hebben prachtige kunstwerkjes! Mooi! Lieve groet, Anuscka

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke originele kado's.. van die eerste ook eigenlijk al, met die peren. Leuk als mensen zoiets toepasselijks verzinnen om te geven dan het geijkte flesje wijn of zo.
    Je appeltjes zijn geweldig goed gelukt weer.. en nu? meteen door, volop aan de kwast? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat is wel de bedoeling. Ik moet nieuw papier bestellen en dan kan ik 'los'. Ik ga een foto van jou gebruiken.... ik hoor wel als je daar bezwaar tegen hebt.

      Verwijderen
    2. Ooh integendeel.. vind ik een hele eer! Volgens mij schreef je ergens bij mij over een bepaalde foto.. die zal het wel zijn dan hehe.

      Verwijderen
    3. Ja, die. Ik zeg er niet bij dat het lukt hoor! Hij kan ook geruisloos in de prullenbak verdwijnen. :)

      Verwijderen
  7. Wat een leuk cadeau, ook voor jou. Ik vind je appeltjes prachtig en je andere werk trouwens ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh Judy your paintings of the apples are so soft and yet vibrant. I know what you mean about not painting for a while and then trying to get back into it. I sketch regularly but haven't been painting much at all. Life happens and soon one day moves into the next without picking up those brushes. So glad you got inspired to pick up yours. Hugs!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah thank you Debbie! I hope to get back into some sort of routine. I ordered new paper to try so no more excuses!

      Verwijderen
  9. Zo leuk voor je dat je een schilder bestelling hebt gehad. Is ook een superwaardering voor je schilderwerk. Echt leuk. Gefeliciteerd.
    De appels zijn mooi geworden.

    Groetjes, Renske
    www.prutzooi.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.