Pagina's

23 september 2022

scherpe contrasten



Woensdag ging ik weer mijn rondje Kloostertuin en IJssel doen. De IJssel heb je nog tegoed, eerst de Kloostertuin. 

De lage ochtendzon creëerde scherpe contrasten. Heel toepasselijk, want mijn post-corona lijf is nog steeds erg onvoorspelbaar. De ene dag kan ik alles, en is de neiging om te veel te doen groot. De andere dag betaal ik daar de rekening voor met hevige pijn in al mijn spieren, en heb ik het gevoel dat ik alleen nog kruipend door het leven kan. Maar goed, ik ga er nog steeds van uit dat het beter wordt, al duurt het langer dan ik leuk vind. 

Enfin, de Kloostertuin.
Niet veel kleur meer, alleen overdadig groen.








En de laatste roos van dit jaar.


14 opmerkingen:

  1. Wat een mooie tuin en wat heeftSeptember toch een bijzonder licht. Alles is zo mooi in het zonlicht.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat naar dat het zo lang duurt, Judy.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kan er een verhandeling over schrijven, Bettie. Het moment dat je over je grens gaat is ook zo onduidelijk, want de gevolgen merk je pas de volgende dag. En niet bewegen is ook niet goed.

      Verwijderen
  3. Zo mooi die Kloostertuin en de effecten van de zon, schitterend.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn,dat je vandaag wel even er uit kon,met dit moois als gevolg

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik merkte ook tijdens een wandeling, veel groen. Bloemen verdroogd. Is logisch, het is herfst, beetje wennen. Sterkte met je lijf en je gezondheid.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk hè die herfstzon, mooie foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Echt vervelend dat je nog zo lang last hebt van die coronabesmetting. Het was dus echt niet zomaar 'een griepje'.. ik snap niet dat mensen er zo lichtvaardig over doen/deden.. en nu weer die volgende prik niet willen gaan halen.. ik wél hoor.. ik heb het niet gekregen en wíl het ook zeker niet krijgen, dat 'griepje'..!
    Mooie beelden.. nog wel veel groen, da's meer zomers dan herfstig. ;-) Maar dat licht is dan wél weer typisch najaar hè!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee absoluut geen griepje. Ook niet voor jonge mensen. Ik twijfel nog over de nieuwe vaccinatie, omdat ik daarvan ook steeds bijwerkingen had. Al met al is mijn actieradius dus niet zo groot, met of zonder vaccinatie.
      En ik ga hulp krijgen bij het 'revalideren'. Ik vind het een groot woord, maar het is fijn als een ander met me meedenkt en adviseert.

      Verwijderen
    2. En dan iemand die verstand van zaken heeft hè, ja, lijkt me echt wel goed.. en fijn dat het er ís.

      Verwijderen
  8. Die herfstzon doet je sowieso goed. laat dat een troost zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat jammer dat je je nog steeds niet goed voelt. Gelukkig kan je nog steeds genieten en ons dat laten zien. Wat is dat nazomerlicht toch mooi, ook hier geniet ik er iedere dag van.

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!